giving up doesn't always mean you are weak, sometimes it just means you're strong enough to let go

: ovanstående rubrik fick jag som en kommentar av en läsare .. & det är just det inlägget kommer att handla om. min nyfunna styrka om att orka släppa taget.

;
har ni vid något tillfälle vaknat en morgon och känt att ni aldrig haft en skönare sömn? att leendet  ni bjuder på aldrig varit ärligare? att er aura som ni utstrålar , aldrig har varit ljusare .. sist men inte minst att känslorna ni har , aldrig har gjort er lyckligare?! just det miraklet upplevde jag igår. jag vaknade den morgonen och jag insåg att jag mådde bra.

; jag gick upp den morgonen , med det bredaste leendet mina läppar någonsin känt av. jag möttes utav ett varmt leende och en trygg famn som kunde stilla mitt inre. min dag började på ett sätt som var otroligt okänt för mig. trots det fann jag ingen rädsla för det okända. istället öppnade jag ännu en gång en av dom tyngsta dörrarna i mitt liv och erbjöd den här lyckan en stol att sitta på. för nu var det dags för mig att njuta .. njuta ordentligt.

; efter en hel dag av en ny emina , insåg jag väldigt snabbt att jag kände igen den här delen av mig själv. jag hade återvänt till en emina som jag älskade . en emina som jag beundrade och en emina som jag uppskattade. en emina som gick vilse ett par år sedan , fann slutligen sin väg .. och aldrig förr har jag gjort mig själv så här lycklig. jag har länge väntat på just den här dagen , och det sägs verkligen att den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. - nu förstår jag ..

; jag kunde slänga mig in på tankar om det mest smärtsamma jag känner till. jag kunde blicka tillbaka på alla minnen jag någonsin har skapat. jag kunde bläddra förbi alla frusna moment , som jag har sparat i mitt inre. och jag kunde vara glad. tiden är kommen då det är dags för mig att gå vidare. jag ger inte upp. jag är inte svag. jag har bara äntligen funnit styrkan inom mig att släppa taget om allt som har krossat mig bit för bit i flera år. jag kunde se på allt med ett leende. jag kunde minnas allt och fortfarande vara lycklig. jag kunde känna av att jag var mig själv igen .. och den sista gnuttan av det gamla emina var utplånad .. jag hade sålt min själ till djävulen , men eftersom att jag var djävulen själv i det hela , kunde jag nog förhandla med mig själv till att återställa allt till rätta.

; nu förstår jag allt. jag är äntligen tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0