bakom dom osagda orden, ligger dom djupaste känslorna <3

en bosnisk låt värd att översättas , så att ni som inte kan bosniska , förstår skönheten och känslorna i texten ..

;
jag är en sorgsen fågel , som mjukt hackar mot en sten med min näbb, i hopp om att finna vatten. fåglar liksom människor , söker efter sina käraste då dom har gått. bilden, rytmen, känslan & orden. är det verkligen redan över. jag vet var du är , när och med vem. jag vet att din själ väljer för dig. men jag kan inte .. saknas , du saknas så. för allt som har varit , du saknas. saknas du saknas så. för allt som kommer , du saknas. jag är en sorgsen fågel men brutna vingar, för att observera så är jag konstig. i sömnen kan man allt , allmäktige Gud , allt förutom ett .. att hålla sig vaken. bilden , rytmen , känslan & orden. är det verkligen redan över.. jag vet var du är , när och med vem .. jag vet att din själ väljer för dig , men jag kan inte.. saknas du saknas . för allt som har varit, du saknas. saknas du saknas så. för allt som kommer , DU saknas..


jag gjorde mitt bästa med översättningen , om en bosnisk anser att det finns några fel , så skriv gärna =)

it's something about you ..

action speaks louder then words ... & dina handlingar har snackat ..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0