we do not remember days , we remember moments.

.

; so here i am , thinking of every moment that ever meant something to me.  it's hard and painless. but at the same time .. it's bringing me happiness.

. en efterlängtad fika , i en liten stad ledde till så många minnen som bringade tallöst många höga skratt .. sex omgångar av yatzy med vinster från min sida , fick inte iman att vara mindre glad ,, det här var precis vad vi behövde.. som iman sa , det är härligt att ha någon som lyssnar när man vill lätta på sitt hjärta ..  i sex år har vi nu varit on & off .. vi kommer aldrig vara , som iman säger - over. vi satt där en stund , och stunden var lite mer än två timmar .. såå istället för en fika med det gamla vanliga , varm choklad & kladdkaka , blev det dessutom en sen middag - bakad potatis med kycklingröra .. & sen när får man inte majs till bakad potatis? come on alltså , majs rules .. det ska vara med på tallriken =( köpte till en baguette , så att det skulle fylla tomrummet som majsen lämnade , men idioten som jobbade skulle plocka bort disken som vi använde till kladdkakorna , varav hon inte såg min baguette och plockade med sig den också .. såå tomrummet , förblev väl tomt :P haha. yeah , life sucks ..

; vår date tog väl inte slut där , innan hemmet besökte vi både godisparadiset & videomix , som nu heter hemmakväll eller ngt .. därefter var det en härlig promenad hem i den underbara snön .. synd bara att det var blötsnö , då jag började bli våt om fötterna :( väl hemma möts jag utav gäster som var på väg ut .. yeah , tycker synd om edina som fick ta hand om dom själv .. slutligen , så kom iman & jag fram till att vi skulle ha en date i veckan , då vi bara lättade på allt som var en börd för oss , helt enkelt lätta på vårt hjärta .. under kvällen kom iman med underbara saker , som fick mig att sakna så enormt , så samtidigt som jag lyssnade , började jag att tänka , mitt tänkande ledde till minnen , minnen ledde till att jag började sakna , sen sist men inte minst började jag att le fånigt för mig själv .. då förstod iman , och började att le för sina egna minnen också .. vi var på exakt samma nivå , jaa man , vi förstod varandra.

; så nu några timmar & telefonsamtal mellan edina och omar senare sitter jag och tänker på stunder som faktiskt har varit dåliga, samt stunder som har varit bra. ord som har fått mig att smälta och ord som har fått mig att tänka till. stunder då allt har varit bättre än jag någonsin hade vågat hoppas på men också stunder som har gått riktigt fel .. balkongen erbjöd en fin natt med underbar utsikt då alla bilar var täckta utav snö .. medan edina rökte fick jag sitta och lätta på mitt hjärta ännu en gång .. dagens beslut , jaa dagens val .. känns rätt. det är inte ofta jag gör saker för mig själv , men det känns rätt & hon höll med mig .. det här är något jag borde göra .. sen kom edina med en sak som faktiskt gav mig en tankeställare .. ; mini , det känns som att vår familj har blivit skapad för att lida ( vi hade djupa samtal ) jag svarade ; aa ede , men trots allt det vi har gått igenom är det härligt att kunna le åt livet emellanåt .. för det gör vi , vi ser på livet med ett leende på läpparna .. verkar inte vara mycket som kan bring us down .

; under tiden jag fikade med iman fick jag kanske 7 missade samtal från utlandet .. folket ringde och undrade om vi var på väg .. edina har semester i tre veckor nu , så vi hade planerat en roadtrip , först inom Sverige i några dagar, sen skulle vi bort från Sverige , men med tanke på att hon är nyopererad, så var det ingen idé .. it sucks .. för en semester från allt elände , skulle inte skada just nu =) men here we are kvar i sverige .. vi har det minst lika bra & mysigt som vi skulle ha haft det utomlands , för vi lämnar inte varandras sida numera .. speciellt inte när en av oss behöver den andra , det är väl så det sägs ; vad har man systrar för?! nu ska jag återvända till mina lyckliga stunder samt pinsamma historier , det får oss att le som mest då vi faktiskt behöver det .. i'm out .. 



;
att ha dig är lycka , att inte ha dig är mod ..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0