you have to cry all the tears so the heart can make room for a heart full smiles.

livet går vidare. för vad som än händer. så går livet vidare.

; allting förändras. allting tinar bort. och även det lilla du vill ha kvar blir ett blott minne med tiden. stunder som dom här kväver glädjen till döds. och kvar står du. tomhänt. vilsen och och tallöst många leende - fattigare ..

; tiden fortsätter att röra på sig framåt. årstiderna har planer på att ändras. istapparna som gnistrade för knappt en månad sedan håller på att smälta bort. dropparna faller ner mot gräset och rinner nedför grässtrået mot den evigt kalla jorden. och då försvinner det vi en gång har känt till som - vinter. vi ser hur det försvinner. vi känner hur det försvinner ..

; vintern må ha nått sitt slut. men än är vardagen vi lever i, kall. än bringar den tallöst många känslor. än är dom blandade. dåliga som bra. känslor som får oss att se på världen. ur ett annat perspektiv. känslor som får oss att inse. hur vi är som individer. och för just sådana enkla grejer. så hatar jag än idag. att jag har svårt med känslor ..

; vi stod där. helt frusna. och vi höll blicken stilla utöver den platsen. platsen med såå många heliga stenar. hon var helt berörd. men jag stod stel. jag var som en av dom. stel & blek som ett lik. jag rörde inte en fena. men jag bad en bön till alla. därefter kände jag. att jag inte kunde göra mer. hon var nästintill fördärvad. men det var inte jag. jag rörde inte ens en enda min. som att det aldrig hade hänt. som att jag stod på en vanligt plats. en vanlig vardag .. jag förstod inte skillnaden mellan oss. varför skulle det vara så olika. varför skulle hon ha det så mycket lättare. jag hade velat krama om en sten och verkligen gråta mig själv till sömns. precis där bredvid. men jag visste att jag inte kunde. jag kunde ingenting ... varför?

; knappt några minuter senare. kom en kille för att besöka sin far. vi visste vem han var. och vi led med honom. han satte sig på huk och han pratade. hon var tvungen att gå bort en bit. för hon orkade inte med tanken att det en dag skulle vara vi. att samma öde väntade på oss. att döden aldrig svek någon .. hon såg aldrig killen som satt på huk .. konstigt nog såg hon sig själv. lutad över sin fars grav .. och det fick henne att tappa andan. det blev så tungt för hennes själ. så tungt att veta att dom hon älskar. dom hon håller närmast hjärtat. kommer en dag. ligga under den evigt kalla jorden. - helt ensamma.

; vi gick över till barnsidan. vi både fann någon vi kände. så vi bad en bön. till alla. vi stod och pratade med dom vi kände. eller hade känt rättare sagt. sen fann vi den lilla treåriga flickan som blev påkörd härom dagen.. hon kände flickan. jag kände föraren .. vi kände för dom både två.. det var svårt. det var känslosamt. klart mer för henne än för mig. men jag stod där. vid sidan om. och det visste hon.. för knappt någon månad sen .. höll den här lilla flickan william i handen. dom lekte. och hon tog hand om honom.. det fick henne att känna rädsla. rädsla för sitt eget barn. och föraren. för knappt någon vecka sen. var han en vanlig individ. med helt vanliga sysslor. sambo med sin flickvän .. som nu har fått mén för livet. som alltid kommer att bära på sitt samvete att han är en - mördare .. gud vad hemskt ..

; man kunde se igenom flickans mamma. hon försökte att le mot sina resterande barn .. men man såg vilka känslor som döljde sig bakom det leendet. man såg den stora sorgen i ögonen. sorgen om att hennes enda flicka hade blivit tagen ifrån henne.. man hörde den oändliga smärtan knipa i hennes darrande röst. hon visste inombords att hur mycket hon än gav med sig. så skulle vardagen aldrig bli densamma igen .. man kände rädslan i hennes omgivning .. rädsla om vad som skulle ske hennes andra barn .. och det är ännu en mamma som har begravt ett barn . ett oskyldigt barn på vår jord .. ibland önskar jag att jag kunde förstå min farmor. min mormor. eller vf inte mina 2 mostrar som begravde sina två söner i tidig ålder .. endast 16 & 19 .. krig & bilolycka .. och jaa. nu handlade det om en ännu en bilolycka .. nu handlade det om två tagna liv. för föraren - han lever en vardag utan liv .. han vandrar som levande död på vår jord ..

; hemska tankar kom att besöka oss både två.. så vi försökte ta oss i kragen både två och gå därifrån .. vi kommer hem och möts utav williams underbara leende. och för en sekund inser man hur lyckligt lottad man är .. och hur mycket småskerna betyder i ens liv .. så vi spenderade resten av dagen åt att ge william & eddie , min dusa extra mycket kärlek.. för ibland är det , precis vad dom behöver ..

i'm out .. E3

  
Malak 3 år.   
Bilolycka. 

  
                             Besmir 17 år.         Valbona 3 år.                             
                               Bilolycka.                 Okänd orsak.                              

: Bismillahir-Rahmanir-Raheem.
Al-Hamdu Lil-lahi Rabbil-`Alameen.
Ar-Rahmanir-Raheem.
Maliki Yawmid-Deen.
'lyaka Na`budu Wa 'lyaka Nasta `een.
Ihdinas-Siratal-Musta-qeem.
Siratal-Ladheena 'An`amta `Alay-him.
Ghayril-Maghdhoubi `Alay-him Wa La-dhalleen.
Amin.

Kommentarer
Postat av: Emmeli

joda de är bra, självdå?:)



NÄMEN GUD SÅ HEMSKT:( ..

Alla från din släkt eller?:( Usch stackars dig...

2009-01-21 @ 10:39:14
URL: http://lundqvistemmeli.blogg.se/
Postat av: sibela

ah gör de vilken stad :)? dobro sam :) a ti?

2009-01-21 @ 12:17:59
URL: http://sibelas.blogg.se/
Postat av: Diinchii

svar:ja exakt, skit synd da ne sändaju vise..de var så roliga ju :D hahahaha ma nas grad ti je super..du borde hälsa på en gång till ju :)

btw, beklagar sorgen. ser att du förlorat många nära och kära.. :( hemskt!

Puss

2009-01-21 @ 12:23:28
URL: http://diinchii.blogg.se/
Postat av: emina

heyy:)

tack så mycke, gillar din blogg också, har kikat in här förut också..a ime ti je jos ljepse, imali smo pametne roditelje:)

2009-01-21 @ 14:37:20
URL: http://emiinas.blogg.se/
Postat av: MizthaNguyen (v.

svar; awuu tack så mycket, joo vad har man utan famijen? ingenting thihih :) Awuu tack så mkt :) jag gillar verkligen bakgrundne på din blogg (A) :D

2009-01-21 @ 16:21:43
URL: http://mizthanguyen.blogg.se/
Postat av: georgia

ingen fara du blir nog också de snart haha :D

kram

2009-01-21 @ 16:39:41
URL: http://georgiias.blogg.se/
Postat av: Anonym

joda:) Åh vad tråkigt..



Jaha, usch så hemskt..

2009-01-21 @ 17:16:23
Postat av: E M I N A

ajoj, men jag är inte snygg om man säger så. jag har inget barbie utsende helt enkelt:P och ser inte ut som ngn modell heller hahah:P men det gör ju du :P:P haha

2009-01-21 @ 20:26:37
URL: http://eminajakupovic.blogg.se/
Postat av: Anonym

tack så mkt va söt du är .. PUSSPUSS mino

2009-01-22 @ 01:01:03
URL: http://seelmic.blogg.se/
Postat av: nida

pa vad är det som inte står till som det ska? :/ vad var "resultatet"?



aaaa joj emina jesam ja onda ute och cyklar haha :P reci mi, började han på M eller är jag nu ute och rider kamel?! jag kan nästan sätta på det.. hahaha :P hur länge var ni tsm? :/ sta ces, sve se mijenja.. nikad se ne zna var man slutar upp till slut det gäller att hålla huvudet högt through everything i sve ce jednom doci na svoje aBd.. hehe hur fick du reda på det? så du känner dom.. :P



izvini za ovako kratak i cudan komentar hahah men jag sitter i skolan och ska skriva ett arbete nu :( boring..puss

2009-01-22 @ 09:50:09
URL: http://nidaa.blogg.se/
Postat av: mersiha

du e nominerad.. titta i min blogg.. =)

2009-01-22 @ 14:09:15
URL: http://meal.blogg.se/
Postat av: nida

btw.. koji bona ex i bih? :P haha

2009-01-22 @ 17:22:16
URL: http://nidaa.blogg.se/
Postat av: Belma

Hahaha okej, det viktigaste är ju ändå att man har skoj med de man är med:D Haha det låter naajjs:D Jaa det får jag föreslå mina kompisar nästa år haha:D Nämen(: tackar sötnos:) Pusspuss<3

2009-01-22 @ 17:48:48
URL: http://belms.blogg.se/
Postat av: maida

pa evo i mene :) dobro sam, ti? ma bila u bosni i odmah kad sam dosla kuci morala puno pluggati :P sta ima novo kod tebe`? puss

2009-01-22 @ 21:29:26
URL: http://bjeleruze.blogg.se/
Postat av: Emma Damm

Jag mailade dig :-) kram

2009-01-23 @ 17:19:29
URL: http://emmadamm.blogg.se/
Postat av: Helena

Svar: Urdålig stil. De skall inte tro ayt de kan behandla oss hur som helst. De är massor som inte har fått sina linser, och jag skall ringa dem på måndag och tala för alla bloggare! Ha en fin helg!

2009-01-23 @ 19:02:49
URL: http://beverlyhills.blogg.se/
Postat av: elmY

hej o tack, inte för att jag firade eller ens brydde mig om att bloggen fylde ett år men alltid kul att folk lägger märke till sånt..



ti? kako si? mår du bättre nu?



besmir kände jag :(.. R.I.P

2009-01-25 @ 15:02:29
URL: http://elmys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0