bad memories will always hunt you. but it's up to you if you want to be hunted.

; återigen ska det handla om känslor. återigen - kommer en tankeställare. återigen tar jag er. bortom det ni ser. djupt in i mitt inre. mina tankar och mina hemligheter. återigen står vi still. precis som vanligt. men tillsammans. kan vi kanske finna en gemensam styrka. för att ge varandra en knuff. ifrån det här eländet. ifrån den här oerhört kalla & elaka platsen. som vi kallar - ensamhet.

; hur många gånger. har ni vandrat in i ett rum. fullt med folk. som är mitt uppe i heta diskusioner. och känt av att alla. precis alla. blev tysta. vände sig mot dig. och kollade på dig. precis som om dom förvänatde sig något. eller hur många gånger. har du vandrat in i ett rum. också fullt med folk. och känt dig osynlig. precis som en - nobody.. en nobody som inte platsar där .. som ingen varken känner eller vill känna. och inte ens den där handen. som kan få allt att försvinna. kan få dig att känna dig levande i just den här stunden. inte ens den handen. kan ta tag i dig och dra dig därifrån. för även om du är där ofrivilligt. så är du där .. för att du egentligen platsar där.. för i tillfällen som dom här. då du inser att du inte platsar där du borde platsa .. så får du ont! för när du har öppnat ögonen. så inser du också. att du befinner dig. i din egen vänskapskrets. och du ställer dig frågan - where do i go from here?

; hur många gånger har ni känt. att ni springer. det absolut snabbaste ni kan. men inser. att ni inte kommer någonvart. att ni står still. att ni är fångade i det ögonblicket. och ni kommer inte loss. hur många gånger har ni ofrivilligt lämnat allt bakom er. för att börja om på nytt. och vänt er om. tallöst många gånger. och frågat er själva. om ni har gjort rätt. utan att inse. att det ni gör. att blicka tillbaka. och undra. är så fel som det bara kan bli. och hur villiga är ni. att ändra på er för en person. att offra allt. för att i slutändan inse. att den personen som ville ha er förändrad. inte var värd det. och den som skulle vara värd det. skulle aldrig kräva en sådan sak. och hur många förhållande ska man genomgå. hur många gånger ska man lyckas vara eftersmart men samt också bygga upp murar .. låsa in sig inför nästa förhållande. för att inse att det finns något ont i allt gott. slutligen. hur många gånger ska man välja att vara ensam. att leva i ensamhet. för även ensamhet. är ett val - taget av ditt hjärta.

; jag har vandrat. mött kalla blickar men även känt mig osynlig. jag har aldrig platsat. trots att jag är den enda som egentligen har gjort det. jag har också öppnat ögonen och insett. att vännerna jag hade. inte var vänner. dom var inte ens människor. eller jo. det kanske dom var. dom kanske bara inte är värda att bli kallade för det. jag har också sprungit. som ingen annan. men har precis som alla andra. stått still. och undrat. vad det är jag gör för fel. för jag har blickat tillbaka. jag har saknat och jag har undrat. men jag har också även gått framåt. oavsett om jag ville det eller inte. jag har både ändrat mig och offrat allt. inte endast en gång. utan tallöst många gånger. för en eller flera personer. och jag har hjärtlöst insett att ingen har varit värd det. inte ens folk som man har kallat sin familj. för jag är den jag är. och kommer alltid att vara det. jag har genomgått många förhållande. och jag har varit eftersmart mestadelen av mitt liv. men vem har inte det? det lättaste är att vara eftersmart i allt. jag har byggt upp murar. men olyckligtvist så har jag aldrig lyckats riva ner några. utan det jag har att jobba med nu. är mur på mur på mur. och ensamheten? jaa. hur många gånger har jag inte valt den? för att inte nämna - att jag har valt det nu!

; det finns inte en enda mening med att sitta och undra annat än hur många gånger. för det kommer alltid finnas i din omgivning. det kommer alltid finnas ett rum i ditt liv. där du inte platsar. och det kommer alltid finnas ett rum där du alltid står i centrum. det kommer alltid att finnas en väg du kommer att välja för att springa allt du kan. men välj hellre den vägen där slutet bringar något gott. låt ditt kämpande föra med sig något gott.. bromsa aldrig dig själv för förhållande. var med om många .. så många som du och ditt hjärta känner att ni klarar av .. men vänj er vid det faktum att det kommer att göra ont.. mer och mer för varje gång. och då ni väljer ensamhet. se till att ni väljer det ihop med någon .. för det är alltid skönt att veta att det finns någon. som väntar på att du ska börja le. väntar på att ni ska vara lyckliga tillsammans. men vem det blir. jaa. det väljer inte du .. det väljer ditt hjärta.

/ I'M OUT .. E3

Kommentarer
Postat av: Ezmira

haha ma n e säkert jättessööööööööta:)

2009-01-05 @ 21:10:50
URL: http://ledenekockice.blogg.se/
Postat av: Ezmira

oj ja råkade skicka:$ evo hemma segam, bila jobbala hela dagen, sta tii radis?:D pussam

2009-01-05 @ 21:12:11
URL: http://ledenekockice.blogg.se/
Postat av: Emmeli

Vilken fin blogg du har:)Kolla gärna in min också:)Kram!

2009-01-05 @ 21:40:45
URL: http://lundqvistemmeli.blogg.se/
Postat av: irma

Du skriver väldigt bra :)

2009-01-07 @ 15:38:10
URL: http://4mypeople.blogg.se/
Postat av: senada

love your blogg :)

2009-01-08 @ 20:29:32
URL: http://aada.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0