ti si centar moje duse, mom zivotu putokaz <3 eddie.

   

Åtta spelare, fyra koner, två mål och en tränare - är precis vad som håller min blick stilla under 90 minuter - dvs ett träningspass.

Morgonen sken & likaså gjorde jag. Allt handlade om lycka, skratt och glädje. Allt handlade om honom. Han som står i centrum. Han tog på sig träningskläderna, benskydden & dom röda fotbollsskorna och begav sig mot konstgräset. Dom närmaste 90 minuterna skulle handla om laganda, inlärning och fantasi.

Regnet öste ner på mitt gråa paraply, vars färg är lika tråkig som vädret. Det kändes som om det föll ett dussin droppar varje sekund och var och en droppe hade sin mening & sin betydelse. Som då jag , 10 meter bort från planen, lagandan och fantasin satt och försökte förstå - vad ville regnet säga oss idag?!

Jag lyfte ögonen från gräset och mötte verkligheten. Spelarna var i full gång men i mitt huvud spelades det i slow motion. Jag följde bollen med blicken. 11an hade bollen, blockerades utav två och passade bakåt till 23an. 23an försökte lista ut en utväg, försökte se en möjlighet - han försökte, han kämpade och HAN LYCKADES, han var förbi och han passade till 7an, som inte var fri men absolut en möjlighet. 7an stannade till, tittade på bollen och därefter slängde han blicken framåt. Han var inte ute efter en möjlighet utan han lät sin fantasi ta över och - MÅÅÅÅÅÅÅL! - Det kallar jag minsann magi.

Åter till regnet som vid den tidpunkt föll kallare mot hyn än vid början av träningen. Åter till frågan som inte gav något svar. 
-  Vad hade regnet för mening idag?!

Lycka?!
Det var min enda chansning och det enda jag starkt trodde på. För trots vädret, så var jag lycklig. Allt jag såg framför mig var ljus, och i ljusets centrum, stod han - som en ängel. Allt lös så starkt & så gjorde även han. Han kollade upp mot mig, och började att le - det gudomliga leendet. Vem hade inte varit lycklig. Regnet sätter inga spår och regn kan absolut kopplas med lycka. Verkligheten gör dig olycklig endast då du tillåter det - oavsett vilket väder det är. Så låt dig vara lycklig , det är ju trots allt du om bestämmer om hur du ska må !

              - Lycklig - det är precis vad jag är i hans närhet. Det kallar jag kärlek. Min bror, du är min stolthet, du är min nr 7. <3



, vill tillänga detta inlägget till tränaren, som gör stjärnor utav våra små snorungar .. A.J <3

Kommentarer
Postat av: nida

exactly, creds till dig ;) haha den där kommentaren alltså.. wow, känns nästan som att jag skrev den haha.



mozda smo i srodne duse ali jos ne znamo, haha. får väl börja följa din blogg mozda se i meni nekad ucini da citam o svom zivotu :P



tack i tebi good luck :D



och btw din guess där på slutet, du guessade alldeles rätt. schnygg formulering! kramic

2008-09-02 @ 16:43:42
URL: http://nidaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0