none of my happy moments, matter without you.

five hundred twenty five thousand six hundred minutes. five hundred twenty five - moments so dear. five hundred twenty five thousand six hundred minutes. how do you measure, measure a year ?!

in daylight - in sunsets - in midnights - in hugs of a friend- in inches - in miles - in laughter - in tears.
how do you measure a year in the life.            - RAIN?!

- / Tragedin har börjat.

Jag har en stark känsla utav att ingen som är bosatt i Sverige har missat att hösten börjar närma sig , eller med tanke på hur kall den är, så bör vi kanske vara mer beredda på en vinter. ENDAST 3 dagar har jag hunnit stryka över i september innan tankarna slog mig om vilken vinterjacka jag skulle ha?! Mörka moln har börjat sprida sig över det jag en gång har sett som en ljuvlig hiimmel . som mer eller mindre ser ut som ett rent helvete nu. Förkylningar & virus är i full gång att spridas runt om i städerna, och innan jag visste ordet av , så hade jag tappat rösten. Det är inte skönt att duscha på morgonen längre. som min dusa sa, det sticks i hela kroppen. TRÅKGIT, det är precis vad Sveriges väder är. ALDRIG kan vädret i Sverige göra ett undantag och låta hösten bemötas då den verkligen ska, i Oktober typ.

Så hur mäter man ett år av livet i Sverige. Vi har ju regn 11 månader utav 12 totalt. Och var gång man känner för att göra något kul, så lär dina inre organ frysa till is. Så praktiskt taget fäster vi oss vid att sitta inne, och stirra ut i det oändliga regnet och den fruktansvärda kylan. V isst klagar jag, för jag är en människa som samlar på mig, inte endast en förkylning eller ett sorts virus - utan jag är så snäll att jag tar alla virus ja stöter på och lägger dom som bagage på mina axlar , sen som pricken över i:et så håller förkylningen i sig i flera månader framåt. Regn & Helvete - är precis allt jag kan förknippa ett år i Sverige med.

Däremot så kommer jag att börja att slita av mig håret snart om jag får ett till sms från Bosnien att solen skiner där än. Dom har ju boktavligt talat SOL 11 månader av 12 TOLTALT! Snacka om orättvist. 1 månad och 1 vecka kvar innan jag åker ner, och jag HOPPAS verkligen att solen håller sig kvar, tills jag kommer. Även om jag måste smörja in mig med någon speciell salva och ta tabletter för jag är solallergiker, så är det  VÄRT det. VÄRT att bara njuta om så, bara i en kvart.

låt oss inse att sommaren är en årstid värd att offra allt för - värd att älska & njuta in till sista ögonblicket. sommaren är ju årstiden , då detta lejon är född - och solen är ju LEJONETS planet . you have to love us . =) 




      - jag däremot mäter mitt år i sol, lycka och kärlek. för det är det enda som sätter sina spår. jag mäter det i saker som är värda att minnas och som gör mig glad. jag mäter det i minnen , för minnen är dock det enda vi har utav sol i SVERIGE!

, ljubav - it's really great to have someone to disappear with.
 

                   ; nu välkomnar vi istapparna och minusgraderna.


Kommentarer
Postat av: nida

sveriges väder är verligen katastrof. det är vinter i mars och april, vilken vit jul, vit vår istället. och det är höst resten av året med undantag för cirka 10-15 dagar i slutet av maj och slutet av juli som solen är framme wiie.



ska du åka ner om 1 månad? :O



jag var i bosnien en gång mellan 20 oktober - 5 november, för 4 år sedan tror jag. believe it or not men det var upp till 30 grader varje dag. när jag landade i köpenhamn sen var det minusgrader (!) och jag var där nere i "vintras" också, dvs slutet av februari och början av mars, och det var vaaaaaaaaaaarmt dude!!

2008-09-04 @ 16:49:08
URL: http://nidaa.blogg.se/
Postat av: Emina

Haha, snacka om det. Snön faller alltid då den inte borde. Det värsta är att den faller som fan, nästa dag är den borta :S and that's it liksom. it sucks. Jaa , jag ska ner, ett par ggr innan sommaren faktiskt. Blir nog i okt nu sen blir der nova god i dec, mars, maj & sen sommaren :P haha. LOVE IT. Jag vet , solen skiner för fullt där , 35 grader i tuzla fan :P Jaa, jag minns för 4 år sen så opererades jag där nere, jag lämnade landet i värsta HETTAN , när jag blev hämtade i köpenhamn efter att ha landat VÄRSTA ÖS REGNET. Skit jobbigt fan. haha , det kan jag tänka mig dude :P men landet är fullt av kärlek, och kärlek värmer eller hur :P ?

2008-09-04 @ 21:08:24
URL: http://ahmetovic.blogg.se/
Postat av: nida

Whaat, sto ides tako cesto? :O jooooooj sto ti zavidim, ja ne znam ni hocul moci na zimu ove godine, a uvijek obicavam ici.. :(

2008-09-05 @ 14:13:41
URL: http://nidaa.blogg.se/
Postat av: Emina

Haha jag vet nt .. älskar det bara :P okt fyller min kusin år. nov god är för att fira så klart + att kusinens fru fyller år. Mars så ska vi bara have fun, fira 8 mart kan vi lägga skulden på. i maj fyller mannen år, så vi tänkte fira där med alla :P sen juli - sesmester ju :P haha , aa joj , vf kan du nt ?! jaa , jag har läst det i dina bloggar. =)

2008-09-05 @ 15:24:08
URL: http://ahmetovic.blogg.se/
Postat av: nida

Shit, jag har också massa kusiner som fyller år men jag får/kan inte åka ner för det :( huhu.. ides sama? transportmedel? hur länge brukar du vara då? och what about school?! korsförhör haha.



pa ne znam, sad na fakultetu nemam bas jullov :/ vi har typ sammanlagt en-en och en halv vecka ledigt za jul & novu. + att man brukar få mkt att plugga under lovdagarna kako sam cula.. :/ men jag viiiillll ner!

2008-09-05 @ 19:08:13
URL: http://nidaa.blogg.se/
Postat av: Emina

stackare :( haha! japp idem sama, har faktiskt nt bestämt mig för flyg eller buss än :D det beror på från gång till gång, vilket umgänge och sånt ju, ju roligare det är , desto längre stannar jag. haha school kan man hinna ifatt, if you love it like i do. :D Znam , det suger verkligen , al det är värt en resa ner faktiskt :D haha , jag förstår dig :P

2008-09-05 @ 22:18:29
URL: http://ahmetovic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0