i've never felt this empty inside.

; no one. nowhere. nothing. - empty heart.    ( uppdaterad )

oavsett hur kallhjärtad jag har velat vara. så har jag inte lyckats när det kommer till dig. det är självklart att du inte förstår. texterna är inte publicerade som mina ord till dig. utan endast för att du ska öppna ögonen och förstå hur saker ligger till. om jag har sårat dig, så ber jag om ursäkt. det var absolut inte det jag var ute efter. varför du kom för att kolla till dom 2 ggr. har jag ingen aning om. men tvekar faktiskt på att det hade något med mig att göra. och rättvis är precis vad jag är, enligt mig. jag skriver till dig, hur mycket jag än egentligen inte vill. men jag vill inte att du har mer ont än vad du har. för det har du inte förtjänat. du hade chansen att komma fram. du hade chansen att snacka. du hade chansen att förklara. du tog inte den. vilket bara bevisar att du inte är redo. och att du än låter din rädsla stoppa dig. men det jag faktiskt trodde var att rädsla inom vår vänskap - var utrotad. den skulle abolut inte finnas till där. men du bevisade annat.

om du tror att jag hade vänt dig ryggen så har du fel. det är något jag aldrig hade gjort. vilket säger mig att min bästa vän, känner mig mindre än jag trodde. jag hade aldrig velat ge dig sådana ärr att bära på. när vek jag mig för rädsla? jag faller själv. jag ställer mig upp själv. det är vad jag har lärt mig. i en viss tid, så trodde jag att jag hade dig att luta mig mot? men din rädsla hade en annan version att berätta. ont ha? nu vet vi vad smärta är. så många frågor, men så få svar?! det är livet min vän. inget annat än livet. om du hade läst min blogg, noggrannt. så hade du läst i första inlägget - jag är inte sur. jag är inte förbannad eller något. jag har förlåtit dig. känner du igen det? om inte. då kanske du missade det. så ställ inte frågor. du har svar på. där minskade vi på frågorna. och tänker du efter utan att fråga. så lär du finna fler svar än du tror. läs mellan raderna. du klarar det. om du känner mig. - vilket du kanske inte ens gör?

visst är man mer. det är en annan värld. det är en annan lycka. tillsammans är man alltid starkare. och tillsammans är man oslagsbara. som ingen annan kan? om det är så att ingen kan få dig må som jag gör. bör man inte då värdsätta det lite mer? om det inte går att önska sig en bättre vän, så gör inte det. var nöjd med det du har. tomt i mina ögon. har jag inte lagt märke till. och om det är tomt, så behövs det nog inte att fyllas ut. för en gång i tiden var det fullt. men den delen valde en annan väg. med det menade jag inte att jag inte behöver dig. utan jag vägrar ge dig en plats bara då det passar dig. ska du ha den, ska du förbli där. tills du bestämmer dig att gå - en gång för alla. det är mycket du önskar och det är mycket du vill. nu vill du finnas där, nu vill du fira bajram. men för inte så länge sen. ville du nt att jag skulle skriva. bestäm dig. livet är inte så enkelt som du tror. jag beklagar för din andra vän. men det är något du kan ta tag i, precis som med det här. och jag har sagt. behöver du snacka. så finns jag här. jag kommer lägga detta åt sidan, och bara finnas där för dig. jag var din säkerhet. har du glömt det. ny chans är en helt annan historia. 

jag säger det här nu - till dig som till alla mina andra bästa vänner ( den andra vet vem han/hon är ) - TA MIG ALDRIG FÖR GIVET: jag kan lämna er kallhjärtat, precis som jag lämnade dom andra två ja älskade & värderade mer än mig själv , för ca 1 år sen. jag kommer inte att tåla skit ifrån er. jag kommer inte tåla då ni tar mig för givet. att lämna kallblodigt och känslokallt är det enklaste jag vet. för det ligger i min NATUR att vara sådan. att visa känslor är det absolut svåraste jag vet. så tänk till innan ni önskar och vill grejer. en dag vaknar ni precis som dom andra två, och har inte mig vid er sida. svider det nu, så lär det definitivt svida senare också.   - jag saknar dig också. det erkänner jag. och nej jag sover inte. oroa dig inte för det. för du min kära, har gett mig tusen anledningar till att inte kunna. bra. du behöver den tiden att tänka efter. du kanske kommer fram till saker som förvånar inte bara mig, utan även dig själv. sov nu, kanske lika bra. sov på saken. och tänk på dig själv. underlätta livet för dig & fokusera på dig själv. det är viktigast nu. allt annat kan vänta. hoppas & drömma kan man alltid. och drömmar slår in då man minst anar det.

;
för varje gång jag tar ett djupt andetag och ler, ska ett hjärta börja slå. för varje gång jag tar ett djupt andetag och ler. finns det en ny väg att gå. jag har rest omkring på vägarna i hela mitt liv. och sett människor komma och gå. jag har spelat alla kort, och suttit ut varje giv - jag börjar förstå. för varje gång jag sluter mina ögon, måste en av oss alla gå. för varje gång jag sluter mina ögon - finner jag mig själv en ny väg att gå.

 ; jag har en bounty i min hand. ingen att dela den med. ingen att njuta av den med. så därför väljer jag att inte äta den. men frågan är ; where is my best friend?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0