if you're lost. you can look. and you will find me. time after time.

- nocas cu samo da placem. jer nocas su mi suze lijek. i zapamti te ove rijec. voljet cu vas zauvijek. nocas lazem sebe. da mi zivot moze nastaviti i bez tebe, a i bez tebe. al srce tajnu krije. gore nikad bilo NIJE!

; if you fall. i will catch. i'll be waiting. time after time.

; så gott folk. jag erkänner. kallhjärtade och känslokalla emina - hon gråter. hon gråter för att hon saknar dom. var jag tvungen att läsa om en bilolycka. var jag tvungen att läsa om två. var jag tvungen att läsa om sorgen, smärtan och saknaden? var jag tvungen att påminnas som händelsen. var jag tvungen att spela upp allt i mitt huvud om och om igen. var jag tvungen? - nej. men det fann mig ändå.

; jag ryser i hela kroppen. känns som att många lyssnar. många läser. men ingen förstår. mina tårar, ja dom faller. JAG? EMINA? GRÅTER? det skulle jag aldrig tro om mig själv. jag har alltid försökt att hålla det tillbaka. men idag kunde jag inte hålla tillbaka det mer. det känns som att jag har samlat på mig i år. och nu bröt jag ihop. och varför just nu? ska jag ha förlorat min bästa vän? jag är tillbaka på ruta ett. jag har misslyckats. jag har inte klarat av att bearbeta det här.

; a da vrijeme leci rane. samo jos budale vjeruju.

;
jag minns dig. då vi var två. du fanns där. även då jag ville vara ensam. du lät mig gå ensam. men jag visste att du gick bakom mig. du hjälpte mig igenom allt. du lyssnade. du stöttade. du tröstade. du torkade osynliga tårar. du fanns där för mig. och jag lät dig komma in under mitt skal på nolltid. för jag kände dig. du var min barndomsvän. du väntade alltid in dagarna. och du visste i övriga fall alltid när smärtan var på väg. du lindrade den. och oavsett hur vi är nu. så vet jag att du älsade mig då. jag vet att vi betydde något för varandra. jag hatar inte dig. jag hatar det du gjorde mot mig. det du utsatte mig för. jag förväntade mig inte det utav dig. men djavo s maskom andjela. jag kommer aldrig glömma dina kramar och din närhet. i dessa värsta stunderna. i bosnien då jag kvävdes i sömnen. efter drömmarna och förlusten. så fanns du där. och lugnade ner mig. du fanns där för att ta hand om mig. och hemma i sverige när jag ville vara ensam. så ringer det på min dörr. jag öppnar - men ingen står där. istället så hittar jag en påse på dörrhandtaget , och i påsen finns en nalle. det var ditt sätt att säga - jag finns för dig. jag väntar utanför. och det gjorde du. tills jag släckte lampan. du väntade alltid in mitt samtal. och då jag inte kunde snacka. så gjorde du det åt mig. du följde med mig till gravarna. du gav mig styrka och mod. du är så invecklad i mitt förflutna som har så mycket med lycka och smärta att göra. hur ska jag någonsin kunna glömma dig?

; na nasa mijesta vracam se. suza vrela niz lice krene. u srcu mom osjetim. kao da si pored mene. da li bar pomislis na nas. sve bi dala da cujem ti glas. sta bi mi rekao posle svega?

;
time, sometimes the time just slips away. and you're left with yesterday. left with the memories. i'll always think of you and smile. and be happy for the time. i had you with me. though we go our seperate ways. i won't forget. the memories we made. please remember. i was there for you. and you were there for me. please remember. our time together. the time was yours and mine. while we were wild and free. please remember me. GOODBYE. there's no sadder word to say. and it's sad to walk away. with just the memories. who's to know what might have been. we'll leave behind a life and time. we'll never know again. and how we laugh, and how we smile. and how this world. was yours and mine. and how a dream was out of reach. i stood by you. you stood by me. we took each day and made it shine. we wrote our names acorss the sky. we ride so fast. we ride so free. i hade you and you had me. 

: it hurts. it really does. i'm torn into pieces. i can't put this emptyness behind. this sorrow will follow me. until the end of my days.

-  what do you do. what do you say. when time can't be replaced. moments are real. wish i was still living in yesterday. where do i go. what do i do. when everything has changed. know that it's real. way that i feel. i carry this pain and love with me. always. came home from where i've been. but will it ever be again. eveytime i remannince. my heart is filled with joy. if only i could paint my face. i would color me in to stay. sometimes life brings you no choice. don't know whats best for me. but i know my heart will never leave. because underneath this sky. i'll always have a place to call home. something about this love, i found. it makes me see the world diffrentley. what can measure the ways that i've grown? i've become so much more. a person that i'd never thought i could be. first time i found a true heart of me.

; lying in my bed. i hear the clock tick. and think of you. caught up in circles confusion. it's nothing new. flashbacks warm nights. almost left behind. suitcases of memories. time after time. sometimes you picture me. i'm walking too far ahead. you're calling. i can't hear, what you've said. then you say go slow. i fall behind. the second hand unwinds. if you're lost. you can look and you will find me. time after time. if you fall. i will catch. i'll be waiting. time after time. after my pictures fades. and darkness has turned to gray. watching throught windows. you're wondering. if i'm ok? secrets stolen from deep inside. the drum beats out of time. - i'm lost right now.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0