att älskas utav er, är det vackraste jag vet!

  

; nu är familjen fullbordad. senaste medlemmen , den sötaste Alma Sabanovic. resterande medlemmar ; Selma Sabanovic, Aida Sabanovic, Eddie Ahmetovic & Emina Ahmetovic. för tillfället vet jag faktiskt nt om hon är med i vår "barn familj". men för säkerhetsskull så nämner vi henne också. sist men absolut nt minst Edina Ahmetovic.

; jag är en människa, full av äventyr och påhitt. älskar då mitt adrenalin pumpar & jag upplever oförglömliga saker. jag har ett överskott av energi som motsvarar så mycket, att jag inte behöver sova eller äta på ett år, och ändå kommer jag se lika pigg, glad & fräsch ut som en människa som följer dagliga rutiner. bus har ändå alltid varit topp 1. busig är nog det främsta jag är. alla som känner mig. vet om det. och skrattar än idag åt hur jag var som barn. jag var inte som alla andra. nu förstår jag verkligen då alla säger att jag var speciell. jag var lycka och jag var glädje. för det är precis det folk kände av när dom var i min närhet.

; kommer aldrig glömma när jag i fyra/fem årsåldern klippte min Aida, för att vi typ bara hade lust. därefter så sopade vi in allt hår under mattan, och trodde inte det skulle märkas. men hennes huvud hade en helt annan version av historian att berätta.. vad jag och aida var duktiga på var att älska pommes. kändes som om vardagarna handlade om att kolla på barnpogram, klättra upp på bordet och hoppa samtidigt som vi skrek så det dundrade - KOMPIRICI. ni kanske inte förstår det roliga i det. men det är en Aida & Emina thing. en annan rolig sak var att ta ut dom fulaste plaggen man hade i garderoben, ta på sig så många som möjligt, och leka - ursäkta om det låter lite rasistiskt - zigenare. men mest av allt, älskade vi nog bara att leka med varandra. däremot så kan jag inte heller glömma lite senare tider, då selma spelar fotboll med eddie & besa ute på gården. skjuter ett riktigt skott, och BOOOM, en tjej rakt in i ryggen. inte kom hon fram för att säga förlåt. det handlade mer om att rodna lite men garva as mycket. men det är selma det. vad jag minns utav henne så har jag bara detta att tillägga ; i see a great deal of myself in her. en liten pojkflicka. men tider förändras och hon kaske har börjat bli lite flickig utav sig. vad vet jag? men det jag vet är att hon är en buse precis som jag. låter ingen få tyst på henne & har alltid svar på tal. if you put it this way. jag lyckades att lära ut. eddie där emot, är inte kompis människa. han är ju självklart en riktig vän. den absolut bästa , om man frågar hans vänner. men han har aldrig velat åka bort för att "skaffa" sig nya. han är nöjd med det han har. han är bokstavligt talat ett rent helvete när vi ska åka bort. för då tycker den 7åringen att han är tillräckligt gammal för att stanna ensam hemma, en dag eller två. vad tycker ni?

; för att komma till saken så, tror jag mer eller mindre aldrig att eddie har haft något emot att åka till torsås/kalmar. just där dom två, numera tre.. är inte van vid den siffran än hos dom. men dom som känner mig vet att min favorit siffra är 3 .. WIHO! iaf, det är var dom tre smartaste och finaste flickorna är bosatta . alltså det är otroligt hur tiderna förändras. jag vill bara sluta mina ögon, tänka tillbaka typ 10-15 år och minnas alla stunder med aída innan vi flyttades isär. tillbaka till dagarna då vi åt kokosbollar. dagarna då hon blåste ut ljusen på min tårta. dagarna då hon kunde ta en tröja från mig och säga att jag hade gett henne den. dagarna då vi var som bäst. dagarna då vi var som sämst. dagarna vi bara älskade att låta fantasin ha sitt eget liv. jag tror nog att föräldrarna mer eller mindre hade ett helvete att berätta till oss att vi inte skulle bo i samma stad längre. så dom gjorde det enda rätta. dom valde att inte berätta och helt plötsligt var aida borta. inte nog med det, det var ju även jag.

; livet kändes annorlunda. lekarna kändes konstiga. inte ens kokosbollarna eller pommesen smakade så som dom skulle. barnprogrammet hade inte sin mening och jag var inte densamma. men jag visste att någonstans, så kände aida precis likadant. så det tröstade mig och gav mig hopp. hopp om att vi åter igen skulle förenas.

; och så kom selma. en ljuvlig varelse som kom att förändra våra liv. jag och aida kunde bokstavligt talat inte slitas ifrån henne. och inte kunde min pappa det heller. aida var min pappas sokol. jag var hans harambasa. men selma. hon var nykomlingen. och hon tog allas hjärta med storm. jag tycker inte om barn. jag tål inte att höra dom skrika. jag tycker alla är typ fula & ser helt likadana ut. men selma. det lös om den tjejen alltså. kanske för att jag ville älska henne som jag gjorde. kanske för att jag hoppades att hon skulle erövra hela mig, precis som hennes syster gjorde. kanske för att det bara var dom?! kanske, jag vet inte. men en sak vet jag. jag älskar dom över allt annat. vi kanske inte ses lika ofta som jag hade velat. och andra gånger då familjen har åkt, så har jag inte förstått varför jag valdes bort att inte följa med. jag har lärt mig en sak under mina 20 år och det är att man själv väljer sin familj genom livets gång. och min familj är precis vad dom är. aida & selma. dom hade jag valt. men min familj valde att jag inte skulle följa med. varför? har jag inget svar på. men ont, vet jag iaf att det gjorde.

; slutligen så hamnade alla saker på sin plats. sista pusselbiten sattes och barnafamiljen fullbordades. Alma föddes och hon är helt underbar. hon liknar aida på pricken. att se hennes bilder, att höra historier om henne. det är som att uppleva aidas barndom. jag har inget annat att säga än att det är det som gör mig mest känslomässig. att se eddie. att se alma. att se selma. det är att se mitt & aidas liv i repris. hur många får den chansen? inte många, det vet jag. därför tar jag vara på den chansen. att se dom utvecklas, att se dom ta sina beslut. det är otroligt hur lik man kan vara sitt syskon. en mörkblond liten tös som sätter världen i brand. som med sitt leende sätter allt i lågor. med sin röst utspelar hon ljuvligare musik än wolfgang amadeus mozart, ludwig von beethoven & johann sebastian bach. alma ja , sjärnan i all sin glans.

; förkortning om vad dom symboliserar .. aida - denna sokol symboliserar lycka. det är precis vad hon sprider med sina leende ögon. med sin vänlighet och noggrannhet. att vara så klok och underbar. smart och fin. det är en kombination som inte många lyckas nå. men du spikade den aida. du lyckas med allt du sätter ditt finger på, och jag har stark tro att du kan uppnå allt i ditt liv, så länge du vill. och vilja vet jag att du har!

selma - min pojkflicka symboliserar kärlek. vi är alla medvetna om att kärlek är det absolut finaste som finns. kärlek till ett syskon. till en förälder. till en säkting. till en vän. kärlek till selma & från selma är det absolut finaste och starkaste jag har upplevt. med sin antusiasm erövrar hon allas hjärta. precis som jag måste hon mer eller mindre allid stå i centrum. du väcker allas intresse då du är så otrolig unik. du har din egen stil i livet och det är en av dom finaste jag sett.

eddie - fotbollsstjärnan symbolierar  styrka. du är den som har hjälpt mig genom mina tuffaste tider. du är den jag aldrig kan lämna. den sista jag vill se innan jag lägger mig. och den första jag vill se när jag vaknar. ditt skratt och din röst är som en symfoni. jag älskar att se in i dina djävulska blå ögon och bara se din lycka och din glädje. se hur mycket du älskar mig , och verkligen bevisar det. jag älskar att småbråka med dig. för just sådana småbråk får mig inse att jag inte kan andas utan dig. du är styrkan i mitt liv. jag behöver dig för att överleva.

alma - vandrande dockan symboliserar glädje. det är precis vad ett barn kan symbolisera. för oavsett vad man känner och vilket humör man är på. tittar man djupt in i deras ögon eller bara tittar allmänt på dom, så kan man inte undvika att le. inga bekymmer. inga problem. dom känner bara till skratt & gråt. men allt handlar om glädje. det återstår att se hur du kan få mig att känna. det återstår att se om du är lika busig som vi andra. det återstår att se hur din barndom kommer att se ut. och med glädje säger jag att nöjet är på min sida. du är dusaaa. du är srce. du är andjeoo.. du är precis allt det alla andra vill vara, men det kan dom inte. för just du lutko. är dom bästa sakerna.

edina - symboliserar frihet. hon är den livs levande frihetsgudinnan. uppskattad och älskad utav alla. edina symboliserar att allt är möjligt i livet. att man kan stå på sina ben efter att ha falltit ner. att man kan vara stark trots att man har visat sina svagaste sidor till befolkningen. edina symboliserar det hopp som vi ibland brukar välja att glömma bort. hon bevisar till alla att det är okej att ha känslor. okej att vara mänslig. och ändå kunna vara självsäker och stå för allt man gör. hon har gått igenom mycket. hon har gått emot många. men ser era ögon det mina ser? att hon än idag, står på sina ben. utan någons hjälp. istället är det hon som har hjälpt andra. - det kallar jag kärlek. kärlek mot sig själv. det kallar jag tillit. tillit för sig själv. stolthet är nog, vad jag slutligen hade kallat det. en levande frihetsgudinna. hur många uppnår det i sitt liv?

; ni får välja att vara mina syskon, kusiner eller längre släktingar. så länge ni väljer att vara min familj. jag älskar er otroligt. och ni gör mitt liv värt att leva. om så endast med minnen nu, så vet jag att bättre tider kommer. ni är precis som stjärnorna i himlen. ni är underbara och oåtkomliga. ni syns inte alltid & ni är inte alltid här. men jag vet att ni finns. och jag vet att ni exixsterar. enda skillnaden är att det finns tuuuusen miljarder stjärnor - men endast en utav er var. jag älskar er.

Kommentarer
Postat av: Aida Sabanovic

Heej

Ååhh, det här var det finaste jag nånsin läst! Jag bara minns och skrattar och börjar nästan gråta medan jag läser. Din familj betyder så otroligt mycket för oss, och du betyder speciellt mycket för mig! Det har alltid vart du och jag, från första gången vi träffades och jag saknar dig så fruktansvärt mycket!Tack så jätte mkt för det du skrev, men det är du som är unik, du lyckas med allt du vill, jag ser upp till dig och kommer alltid att göra dt. Tack, tack, tack! Älskar dig!<3

2008-10-29 @ 23:08:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0