när ingenting längre går. så ska jag vara en ängel - bara för dig.

; endast enligt den här saken kommer jag att för alltid kunna säga - what if. why did i let you go.

;
i huvudet just nu - what if tankar. gamla minnen. nutid. right or wrong? framtidstankar. varför tankar. och alla handlar om just - DIG! . var ska vi börja. hur fixar vi det här nu. det var inte länge sen jag tog mig igenom det här. and as kimberly put it in words ; shit. du är verkligen fast. det vet jag. det har jag vetat ett bra tag. - men hur ska jag inse det?

; så för inte många dagar/timmar sen erkänner kimberly att hon tror att hon börjar bli knäpp. jag förstod ju ingenting. för jag har tyckt att hon har varit det länge. vänner är till för att säga sanningen. men bästa vänner som jag är till för att nicka och hålla med.  har en sak att tillägga.
here we go again. åttatre. treåtta. abek. keba. eurovision. kalla det precis vad du vill. stava det hur du vill. innehållet är detsamma. och ännu en gång lurades vi av en annan förpackning. vi är där igen. fast du skrev att du alltid är där. visst. det kanske du/vi är. men vissa gånger så kommer man faktiskt ifrån.

; för inte så många timmar sen så bad kimberly mig att lösa hennes problem. jag sa självklart ja. men på ett villkor. hon skulle lösa mina. omedelbart blev allt lite jobbigare. hur skulle hon kunna lösa mina om hon nu inte kan lösa sina egna. och vi har precis likadana problem? smart
Emina. riktigt smart. men vi tog oss an det hela. och samtalde en hel resa hem till föräldrarna. precis som förväntat så kändes det som om att vi sa precis samma saker som alla tidigare samtal angående just det här. vi kommer ingenvart. varför. vad gör vi för fel? skärpning kim. vi måste öppna ögonen och se. vad är det som bromsar oss ifrån att se  verkligheten. att se dom dåliga sidorna. att acceptera dom. är det - kärlek?

; så vi var tysta ett tag. ikväll någon gång började vi att snacka igen. om exakt samma sak. jag berättade till henne vad jag tänkte på. och hon ville att jag skulle förklara.
fördjupa mig lite. som vanligt går man lite omvägar. för man vill inte bli spikad till en idiot. vi hade ju trots allt gått igenom det här - så många gånger. jag kan fortfarande inte förstå. efter alla gånger. så är det vi som står här igen. på exakt samma ruta. med exakt samma frågor och exakt samma rädsla fortsätter att växa inom oss. osäkerheten blommar för fullt och envisheten den styr över allt.

; hon började. hon
klargjorde för mig att jag var fast. hon klargjorde för mig att jag var tvungen att åka på min bokade resa om 11 dagar. jag var tvungen att rensa min skalle. och komma fram till hur jag verkligen vill ha det. sen var jag tvungen att möta verkligheten. och ta itu med det. en gång för alla. på rätt sätt. vågar man det? tänk om det blir som du säger kim. ingen återvändo? är det verkligen det vi är ute efter? vad säger du? vad menar vi? vad vill vi? kommer vi någonsin veta det? svara mig. för jag vet inte.

; hon frågade mig vad jag hade för plan. och jag svarade så ärligt som jag bara kunde. jag var planlös. så skrev hon till mig ;
jag frågade dig innan om du kunde lösa mina problem. men vet du vad. vi kan nog hjälpa varandra och se om vi får något "ljus" i det hela. till det svarade jag : precis. men om jag tänker på dina problem i ett par dagar & du tänker på mina. så kan vi snacka om det sen. det tyckte kimberly var en god idé. så det var fast beslutet nu. vi löser varandras problem. för att kunna lösa våra egna. nu tycker ni kanske att vi är dumma. men anledning till att vi gör det är att man alltid har lättare att se bristerna hos andra. och med tanke på att vi går igenom exakt samma sak. så är det lika bra att ta tag i det hela. - nu var vi igång.

;
men allt är inte vårat fel. kraven har varit höga. även förhoppningarna var ändlöst höga. allt har varit så högt. har vi verkligen höjt ribban så högt? att vi inte ens själva klarar oss över den? alla andra verkar göra det. men vi fortsätter än idag att dansa limbo under den. om vi skapade den? varför är alla så högt upp. och vi ännu kvar här nere. vi gör något fel kimberly. och på fullaste allvar nu. vi måste hitta felet. för så mycket vi har gjort. så mycket vi har plågats. så mycket vi har lidit. & så mycket vi har offrat. under vår tid som är kvar så kommer vi aldrig att få tillbaka så mycket. av någon. så är det skrivet i stjärnorna än så länge. hur vet jag det? för att vi ännu står och delar med oss. ist för att hitta det som delar med sig. - varför utsätter vi oss sälv för det här? ännu en gång frågar jag. är det kärlek?

; slutligen. så vill jag ha sagt. att
du ockuperar mig. men du är en person som jag tillåter. att ockupera mig. att vara en del utav mig. att ta all min tid och vandra dagarna in och ut genom mina tankar. behöver vi ett avslut. behöver vi att gå vidare. kan vi spola tillbaka tiden till det som en gång var. till allt du sa. till den människan du en gång var. så få gånger. men så mycket sagt. you were my everything. haha .. who am i kidding. you are my everything. - jag älskar dig.

my last words to you my love ;
no matter what you say about love. i keep coming back for more. keep my head in the fire. sooner or later. i get what i'm asking for. no matter what you say about life. i learn every time i bleed. the truth is a stranger. soul is in danger. i got to let my spirit be free. to admit that i'm wrong and then change my mind. sorry but i have to move on. and leave you behind. i can't wast time so give it a moment. i realize. nothing's broken, no need to worry about everything i've done. live every second like it was my last one. don't look back got a new direction. i loved you once. needed protection. you're still a part of everything i do. you're on my heart just like a tattoo. just like a tattoo. i'll always have you. sick of playing all of these games. it's not about taking sides. when i looked in the mirror. didn't deliver. it hurt enough to think that i could stop. admit that i'm wrong and then change my mind. sorry but i got to be strong and leave you behind. if i live every moment. won't change any moment. there's a part of me in you. i will never regret you. still the memory of you. marks everything i do. i'll always have you. i'll always love you.

; det här gör jag för min egen skull. för att underlätta. för att inse. för att förstå. förstå med mig. det hjälper oss både. testa innan du säger att det är omöjligt. så ska du se. att vi kan klara av det.    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0