if i used to love you babe. it's nothing like i'm loving you now.

; countdown - om 3 dagar åker jag till BiH! - envy me. i know you want to =)

; i don't want to make fun of people. i want to make people laught. that's a big differece
. återigen kom en tankeställare. återigen slog det mig i ansiktet som en iskall örfil. återigen förstod jag ingenting. men jag försöker. det är alltid en början. ibland kan jag bara inte förstå mig på mig själv. på hur jag en gång var. och på vem jag bestämde mig för att bli. i don't want to make fun of people? kanske inte nu. men förr kunde jag vara en iskall häxa som känslokallt bara kapade folk itu. jag visade gott vem som var inne och vem som var ute. men hur visste jag allt det? och varför följde alla mig? jag kunde göra en stackars människas liv till - ett levande helvete. men menade jag det? eller var det bara "inne" att bete sig som ett svin? ja, jag erkänner. jag var ett svin? ni må ha era åsikter. ni må komma med skit. men hur många är det utav dagens befolkning som tar sig i kragen och inser hur dom har förpestat någons liv? inga många. men jag är en av dom få. det gör mig inte mer speciell. och det ursäktar inte det jag gjorde. men jag står för vad jag har gjort. & det lever jag med. det är mitt bagage. blir det för tungt. så får jag skylla mig själv. för det är ingen annan än jag som har packat!

; ibland förstår jag bara inte vad jag ville få utav det. ibland förstår jag inte vad eller vem som gav mig rätten till att vara så mäktig. så stor. & så viktig. men något säger mig att det  var folket som valde mig till att vara deras mästare. deras ledare. deras drottning. och jag trivdes att ha så många under mig. att ha så många som dyrkade mig och avgudade mig. jag älskade det. jag gör det än. eller iaf tanken på hur det brukade vara. men en morgon så ändrades mycket. då ändrades nästan allt. jag ändrade attityd. jag ändrade inställning.
jag ändrades. ofattbart. men sant. jag har alltid varit en som har fryst ut folk. döm mig inte för vi alla har varit där någon gång på något sätt. men trots den kalla sidan så kunde jag alltid öppna mitt hjärta och hjälpa folk som var i behov av det. men gjorde jag det för folkets skull. eller älskade jag det faktum att dom såg mig som sin hjälte. att jag blev ännu större i deras ögon. större än vad jag var. var jag så makt hungrig? just nu pekar alla bevis på ett stadigt - JA!

;
men idag kollar jag på allt ur ett annat perspektiv. jag har varit uppmärksam på hur många ungdomar det är som tar sitt liv pga sådana här saker. det har höllt mig vaken tallöst många nätter. slutligen kom jag alltid fram till samma sak ; skulle jag kunna jag klara av att ha på mitt samvete att min attityd & min inställning skulle kosta en underbar människa dess liv. ett bestämt NEJ! trots att utfrysningen inte har upphört. varken här eller runt om i världen så underlättar det min själ att veta att jag hade valt en annan livsstil. jag hade valt en annan väg att gå. - där utfrysning & mobbning inte existerade. trodde jag iaf.


;
nema dana. nema noci. kad na tebe ne mislim ja. nema svijetla. nema sucna. sto bi sjalo za tebe. kao sto bi ja. nema zraka. nema vjetra sto bi te obuzeo kao ja. nema vode. nema kise. sto bi plakalo za tobom. kao sto bi ja. nema srece. nema ljubavi. tako jaku i lijepu sto sam s tobom dijela ja. nema zivote moj. nema!

Kommentarer
Postat av: Kw

alltså alla människor är som sagt någon gång i sitt liv ett "svin" på ett eller annat sätt. Och livet går ut på att man ska utvecklas o hitta sig själv. Med andra ord behövde du kanske va sådan när du va yngre för att kunna bli människan du är idag.. alla har ett "mörkt" förflutet men det är upp till en själv om man ska låta det styra en. man ska ta lärdom av det men sedan leva i nuet o sluta titta tillbaka konstant. man ska enligt min åsikt inte lägga någon stor vikt på saker man inte kan påverka tex dt förflutna o plåga sig själv med varför o tänk om frågor utan som sagt fokusera på nuet o saker man kan påverka nu...Som du själv har sagt är du en annan person nu så låt då ditt nya jag leva till fullo!!

2008-10-14 @ 00:52:43
Postat av: elmY

pa eto bas kao da mi krades rijeci du vet att så fört du inser att nånting är fel då måste du liksom göra nåt åt saken oxo o i mitt fal blev det ta avstånd vilket gjorde ont o vilket gjorde mej till en så kall människa.. det var inte meningen att jag skulle bli såhär :( men jag har mött saningen så det är så..



ja precis asså alen dödar sto ono kazu stari gladna big ga slusala danima nocima :P.. o jag gillar ahns låt HEROJ



asså dne dödar, kao led bit cu hladan pred tobom glumicu heroja nanana.. ohhhhh



2008-10-14 @ 12:09:15
URL: http://elmys.blogg.se/
Postat av: maida

vill också ååååka :(

2008-10-14 @ 15:10:06
URL: http://bjeleruze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0