ensamheten övervinner allt.

; ensam. är det  någon mer än jag som verkligen älskar att vara ensam? tidigare så kunde jag inte leva ensam. jag kunde absolut inte andas om jag var ensam och jag kunde definitivt inte tänka mig ett liv i ensamhet. en bussresa ner till stan helt ensam, var näst intill skrämmande. men det som egentligen skrämmer mig nu är tanken på hur beroende jag var utav folk. en tanke. en rädsla. en fråga. - inget svar!

; men så en morgonen när jag vaknade. så kände jag mig annorlunda. jag kände mig konstig. jag kände mig hel. men jag var ensam? på en och samma gång. totalt ensam. det hängde inte ihop i mina ögon. jag hade ju valt detta själv. mitt beslut. & mitt val. hur det gick till? det vet jag inte. varför jag beslöt mig för det? har jag ingen aning om idag. Men tankarna slängs tillbaka till rädslan om att vara beroende. kanske är det mitt svar? jag ville kanske inte vara beroende. jag ville kanske inte vara rädd. idag är jag stolt över mitt val. gud, det gjorde ont. men här står jag nu. mer livfull & lyckligare än någonsin förr. det här var min räddning - den både fann jag & uppnådde själv. stolhet. det flödar genom kroppen. som kimberly säger ; jag hade förmodligen inte utvecklats hälften så mycket som jag har gjort om jag inte beslöt mig för - ensamhet.

;
ensamhet. dom flesta förknippar ensamhet till något dåligt. hjärtkrossande. men ensamheten har tallöst många ansikten, sidor och personligheter, som vi helt enkelt inte känner till. ensamhet kan vara lycka, glädje och ett problemfritt liv. hur vet jag det? för där fann jag min lycka, min glädje och mitt problemfria liv. där fann jag mig själv & där fann jag mina bästa vänner. ensamheten kan dela med sig mycket. precis som glädje och sorg. för i ensamheten är det vanligt att man väljer att öppna sig. öppna sin själ och tala ut. om så endast för sig själv. därefter mår man mycket bättre. men känner sig mycket bättre och man lever mycket bättre. till alla er som känner igen det & håller med. vi gör tummen upp för ensamheten.

; sen finns det ju också masvis med folk som säger antingen, du är mitt ljus i mörkret. eller, visa mig vägen, var mitt ljus i mörkret. Har ni då aldrig tänkte på att ni är beroende utav folk? att ni har förlorat er själva? och tilliten till er själva? har ni tänkt på att det alltid är någon som guidar er. det kanske är därför allting alltid går fel. ni faller in i en grop och känner att ni behöver bli guidade. men det kanske är guideingen som för er mot fel väg? har ni någonsin försökt att själva vandra genom mörkrets vägar. eller har den inbillade rädslan & beroendet skrikit efter LJUS. Hur har det varit? Kan du berätta för dig själv?

; jag däremot. jag vill att just
ni ska vara mitt mörker i ljuset. det är en realistisk vägledning. jag vill att ni ska förklara & förbereda mig på att det inte alltid kan vara ljust i livet. att solen inte alltid skiner. jag vill vara förberedd när mörkret faller. jag vill inte fly. jag vill inte vara rädd. jag vill möta det. öga mot öga. se på det & känna att jag kan vinna. jag klarar det här. endast så kan jag utvecklas. endast då kan jag förstå vem jag är och vad jag går för. endast då kan jag finna mitt eget - jag. man blir definitivt mycket självsäkrare & starkare som individ. är det inte det vi alla vill i slutändan? att stå på våra egna ben?

; ett ex. på helheten & härligheten med ensamhet är att sitta, ligga eller stå. helt ensam i ett rum. lyssna på musik som tilltalar dig och ditt inre. musik som hjälper dig att förstå. som rensar dina tankar. och gör det klart för dig. helt plötsligt börjar du förstå meningen med allt. och alla gånger du skulle läsa mellan raderna börjar bli självklara. -
ensamheten löser allt. våga bara öppna dörren när den knackar på. i slutändan kommer du förstå, att det är där du finner din bästa vän. det är där du finner dig själv!

: i'm out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0