daj siroti da niko nezna. jer ta ce sirota cijelom svijetu pricati.

; tystnad. nedstämd musik. ensamhet & medicin. så ser min lördag ut. och så har min lördag sett ut. har inte ens kunnat lyfta mig upp ur sängen. älskar att vara hos mamma & pappa. mina älskade föräldrar har försökt skoja med mig. ta hand om mig. och pigga upp mig. innan dom lämnade mig :( dom skulle för en gång skull ut till stan och bara vara ett par. dom har inte alltid tillfället pga min lillebror. men idag var han i helsingborg med en kompis. så dom tog chansen när dom hade den. vilket jag är överlycklig för. dom gick ut och handlade lite kläder åt varandra. dom var ute och käkade. besökte en liten favorit pub. snackade och promenerade. det heter kärlek gott folk. kärlek!

; så kärlek var det. något mer som var kärleksfullt var att min bästis kom och skulle pyssla om mig. underbar är du! han blev helt slavad. sätt på den låten. hämta det och äta. ta bort det täcket. sätt på det andra täcket. kolla på det i garderoben. höj musiken nu. sänk nu. osv. osv. pain in the ass? en självklarthet att jag var. men det tyckte inte han. utan när han gick så skrev han att nöjet var på hans sida. kom igen? var blev du skapad. från vilken planet är du? så underbar kan man bara inte vara. och förresten. tack för igår. det var skit rolig att frysa ihjäl med dig. och om det var därför jag blev sjuk. så vet du vad ? -
TOLATLT VÄRT DET!

;
så vad jag tänkte var att blogga lite om min förra helg. för den var ju SÅÅÅ underbar. jag hann inte då. men med tanke på att jag är sjuk. inte kan gå ut. eller lyfta mig ur sängen. är det kanske lika bra. så slipper jag skjuta upp det mer. för imorn är jag back on track med det vanliga. en vilodag. en sjukdag. sen räcker det. även denna sjukdagen förvånade pappa. det är ju jag, som mot alla odds står på benen då jag är sjuk! men men. vidare till helgen. - full av skratt, glädje, lycka och gemenskap!

: fredagen var riktigt hektisk. vaknade tidigt. tog eddie till skolan. kom hem & plockade upp farmor. hon skulle handla in lite saker till hemmet. efter att jag hade lämnat farmor. så plockade jag upp mamma. vi gick en runda i stan. handlade lite kläder. presenter till bajram & såna småsaker. som är skit roliga med mum. jag & mamma dammsög bilen & sen skulle vi tvätta den. men då väljer en tjej att mot alla odds köra rakt in i oss. trots att jag backar. blinkar och tutar. nej hon tycker att det var roligare att köra rakt in i mig. och sen försöker den jävlen smita. hallå? har du problem. inget illa menat. men det var en svenne som körde. jag korsade hennes väg så hon inte skulle ha någonstans att ta vägen. gdje ces sad majmuuuunee. idiot alltså. men inget mer med det. efter att ha skrikit ett bra tag bestämde jag & mamma oss för att åka hem ist. efter att ha kommit hem med mamma. så stack jag och hämtad eddie. han hade slutat skolan. och nu var det dags för den här rockaren att klippa sig. han instisterade. men jag övertalade honom. efter att ha förhandlat ett bra tag. så duktig han har blivit - men vidi se ko mu je sestra . och så klippte han sig. personligen så tyckte jag mer om honom i långt. men han svettades mkt när han spelade fotboll. så pappa ville kapa det. när vi blev klara. så skulle vi testa skor och sånt. och vi bestämde oss för att eddie skulle ha ett par svarta lacoste. & jag ett par timberlands. wiiho! vi kom hem och jag väntade på att bästa kompisen skulle skicka sms . dvs att han är klar. det dröjde typ en timme. sen plingade det. vi åkte till hbg. vi handlade in pappas bajram present. sen skulle vi handla in lite åt mig. och efter att ha parkerat i en halvtimme så lyckades vi bege oss sista halvtimmen ut mot affärerna. så jag köpte gröna jeans. svarta jeans. och en skit snygg grön svart rutig skjorta. wiho! nu skulle vi hem.

fredag i helhet :

          
       -before                               -after.                                   -strlk 34 vs. 35

; lördagen var lika stressig. mötte upp kim. vi åkte runt i stan. kom hem till mig. latade oss. kollade lite kläder. jag gav kim hennes present. trots att hon inte ens fyllde år. om jag minns rätt. så är jag den senaste som fyllde år. och här står jag utan presenter :P efter det så skulle vi handla lite. sen så lagade vi mat. och helt plötsligt var min dag med kimberly slut :( snacka om att börja sakna. eller snacka om att nt ens känna av att vi ens var. vi både var skit trötta. så vi segade. men vi lyckades liva upp det då vi sprang från edina. till bilen. körde kim till stationen för hon höll på att missa sitt tåg. även denna gången plågade jag min älskade bästis att fixa mitt hår. jag blev inte nöjd så vi satte upp det isället. jag väntade in edina, fatmire & ida på parkeringen för vi skulle ge oss av mot EMINE, min barndomsvän som fyllde år. där hade vi kul ett tag. sen skulle vi till mcdonalds. och även där träffade vi lite bekanta. snackade lite. & jag åkte hem. och där var lördagen förbi.

bilder från emines fest:
                 

; söndagen. sista helgdagen. innan allt skulle vara på rullande fot igen. då det skulle dröja ett tag till innan jag såg familjen och fick spendera tid med dom, så som man ska. den dagen valde jag då självklart att spendera med familjen. jag och eddie bakade muffins. snickerskaka. vi bakade morotskaka. & höjdpunkten. jag och mamma gjorde baklava. haha. skit roligt var det. hon var helt osäker på om jag skulle lyckas. men ändå fick ja typ göra allt. och eddie . sötsaken i sig själv kunde inte sluta peta på den och förstöra den :P vi tvättade också den dagen. och självklart vill mamma se om jag skulle få plats i torktummlaren, så hon packar in mig där och stänger dörren. sen skrattar hon åt mig för att jag inte kommer ut? vad säger ni. älskar hon mig?  tror aldrig jag har skrattar så mycket alltså.. men sånt är livet . ibland älskar man det allt för mycket. och som i detta fall - även mer!

bilder från härliga söndagen ;

 

Kommentarer
Postat av: Binela

ojdå, hur smakade din baklava? Beundrar dig kad umes pravit to :)

2008-10-13 @ 15:14:36
URL: http://binela.blogg.se/
Postat av: Ilvic*

Shit, moram se ija naucit da pravim baklavu!

2008-10-13 @ 18:37:19
URL: http://guzilago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0