då man öppnar ögonen och inser verkligheten.

- idag är jag besviken. idag är jag förvånad. idag funderar jag. och aldrig förr har det varit så svårt att inse dom här sakerna. som det är nu. som det är idag. - men öppna dina vackra gröna ögon Emina. verkligheten hinner ifatt alla. dags att stanna upp & sluta fly. ta det i handen och kom överens med det istället. - det finns en tid för oss alla. & just nu är min tid kommen. tänk på alla dåliga beslut. tänk på all sorg. all smärta. all lycka. alla leende. all skratt. all glädje. all saknad. all kärlek. all ångest. all skam. tänk på allt. och kom fram till vad du slutligen känner. endast då kan du ta ett steg framåt. men tills dess. så står du på samma plats. på exakt samma ruta. som innan dagen då du började undra, fundera och inse verkligheten.

; jag önskar så mycket. men den grymma verkligheten bjuder på något helt annat. sen ställer jag mig själv frågan ; varför önskar du i onödan? för jag vet. och har vetat från den dagen. att den önskan aldrig kommer att slå in. men det känns så tungt att bära på det själv.
3 enorma och svarta hemligheter. 3 enormt tunga hemligeheter vilar över mina axlar. och ingen skulle förstå. alla skulle bara döma. alla har vi gjort dåliga beslut. men just dom här 3. gör att jag önskar. att jag inte vore vid liv mer. just dom 3 får mig att välja en annan väg. och just dom 3 vilar på mitt samvete & sliter mig sakta men säkert i små bitar. för små för att kunna pussla ihop igen.

; underligt att det ska vara just
3. för siffran 3 är ju mitt nr. har det någon betydelse? kunde det vara en mindre? eller kanske minus alla 3? men då hade inte livet varit svårt. & vi alla vet att svårt är precis vad det är menat att vara. som charlotte i SATC sa ; i'm happy everyday. not all day everyday. but everyday. exakt så lever jag mitt liv. dagarna som passerar är fulla av lycka. kanske inte hela dagen. men minst 5 gånger om dagen.. känner jag att jag har all världens lycka placerad. just i mitt hjärta. och vet ni vad. den lyckan. den glädjen och den underbara värld. är jag villig att ge upp. villig att leva i mörker. i ensamhet. i hat. i lögner. i svek. bara för att få det ogjort. för att få tillbaka alla dåliga beslut. i mina händer. igen.

;
what's the point egentligen. jag kan ju inte få saker ogjort. jag kan väl bara behålla dom osagda. för varje dag lever jag i skräck om att just någon av dom här 3 hemligheterna ska komma ut. så att världen får veta. så att någon får veta. så att just dom får döma. varje dag i skräck. varje dag i smärta. varje dag i önskan - om att inte finnas mer. ångrar jag mig? enormt. men ingen fanns där för att hälpa mig att avstå. det verkade så enkelt. det kändes så rätt. och det man fick utav det? himmelrike. det är allt. vad man fick utav det andra? ett förlorat hjärta & dåligt samvete. men sånt händer överallt i världen varje dag. flera gånger om dagen. dom andra väljer att vara öppna om det. vi valde att gräva ner det. gjorde vi rätt? jaa. för den åldern. så absolut. det tredje då? något bättre alls. lycka för stunden. även där spelar rädslan en stor roll. men lycka för stunden. köpt lycka. den varar inte länge. den är inte äkta. den är inte sann. för den kommer från dåliga banor i livet. det kan man inte glädjas åt. men just den första. får mig att tänka ;  vad ska jag ta mig till Gud. vad gör jag nu? where do i go from here?

; slutligen så är det bestämt att 3 enorma hemligheter. förblir hemligheter. 3 hemligheter. 3 olika rädslor. alla enorma & otroligt tunga att bära på. 3 hemligheter bevisar verkligheten. hur mycket kan en människa hantera? hur mycket är en människa villig att gå igenom. innan man bestämmer sig en gång för alla. att sätta stopp för allt? inkl kanske. sitt eget liv. men gjort är gjort och jag kan inte ändra på det. inte kan någon annan heller. inte kan ni hjälpa mig att komma över det heller. jag kommer hata mig själv varje dag tills jag dör & även längre. för just det beslutet. för just den hemligheten. jag lovar er. hur mycket ni än skulle vilja att finnas där. så är döma. precis vad ni skulle göra.

; jag av alla. skulle önska. att just NI skulle förstå. men icke sa nicke mina kära. icke sa nicke även denna gången.

 - / she's got the eyes of innocence, the face of an angel, a personality of a dreamer and a smile that hides more pain than you can ever imagine.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0