zivot nas stalno vodi cudima.

 


; Ett stort vardagsrum. fyra gröna väggar med vita dekorations linjer högst upp vid taket. en tv som är igång med fyra kontroller inkopplade till playstation. spelet var igång. fyra spelare. fyra modståndare. fyra som tävlar om att bli etta. reglerna är att det inte finns några regler. & bästa utav allt är att det inte går att fuska. det handlar om snabbhet. om finurlighet. om visdom. vem av dessa fyra einstiens slutar upp med att bli en mästare? - Emina Ahmetovic så klart.

; blå. orange. grön & gul. är färgerna man kan välja att vara. allt gick ut på att som vanligt samla på sig mest poäng. i detta fall var det ägg. det är otroligt hur många man lyckas samla på sig under bara ett spel. & det är otroligt hur roligt man kan ha. samtidigt som stämbanden slits av hur mycket man skriker av ilska. beroendeframkallande? absolut. först var vi två. sen blev vi tre. till slut hittade vi en fjärde spelare. ett fjärde offer. och timmarna bara flög förbi. fantasin började leva. vi befann oss inte i vår värld. vi befann oss i spelet. vi levde in oss otroligt. det var väl det som fick spelstunden att vara så underbar. så kärleksfull. och så händelserik. ingen bana eller nivå är sig lik. nya grejer bara hamnar rakt framför ögonen på dig. det är bara roligt dom första gångerna. sen har man lärt in det. och då letar man efter ett offer som inte kan spelet. bara för att bevisa. att man är en mästare. att man kan precis allt. men å andra sidan är men mer utav en förlorare. som inte vågar möta någon som är lika duktig. men det är väl vad spel handlar om. att fega & att vinna. att satsa så lite som möjligt. men att få hem en full pott. - underbart. en full pott.

; jag kollade åt vänster och såg lycka. jag kollade åt höger och kände av glädje. jag kände att atmosfären var fylld utav kärlek. och jag kände hur vi delade det med varandra. det kom ett leende efter det andra. och jag kunde höra hur vi alla skrattade djupt från själen. och vi var helhjärtat med varandra. vi delade denna enormt mysiga & underbara stund med varandra. vi ville nog inte resa oss därifrån. för när vi kollade på varandra. så behövde vi inte säga något. vi visste alla att det här var något vi mer eller mindre behövde. vi hade förtjänat det här. vi förtjänade att leva i lycka. även om det var i en annan värld. ockuperad utav tecknade figurer. som någon annan hade kontroll över. men vi var en av dom. så vi spelade och skrattade som aldrig förr. för vi visste att efter spelet. så var vi tillbaka i den enormt kalla vardagen. vi var tillbaka i verkligheten. där vi hade kontroll över oss själva. vad vi gör & vad vi säger. vi var tillbaka i den värld. som vi många gånger vill fly ifrån. men en stund. krävdes. för att vi skulle börja uppskatta det hem vi delar. ännu mer.

; pappa. eddie. jag & mamma. så var vi placerade. pappa vad gul. eddie var grön. jag var blå & mamma var orange. så olika färger som det bara kan bli. men i slutändan så var vi alla ändå färger. och varje färg hade lika stor roll i spelet. så där satt vi. denna kalla & regniga måndag eftermiddag och inväntade kvällen. inväntade att allt skulle bli som vanligt igen. men vi kände av genemskapen. vi kände av kärleken. vi kände av att vi spenderade en vanlig måndag som en otroligt lycklig familj. för det är precis vad vi är. en lycklig familj.

; kommentarer under spelkvällen .. lite för hårda för eddies lilla öron. men han är van efter alla sina semestrar i bih . efter att jag & mamma hade åkt ut säger mamma till eddie .

; eddie nedaj se , jebes ga zuta.
; pappa säger ; haha blago meni s mojim poenima. jadan onaj koje zuti. (pappa var gul)
; pappa säger ; zeno legende smo. prvi smo stigli do zida. pobjedili smo.
; mamma svarar ; odkad je tebi pobjeda zvijezde brojati (dom förlorade)
; mamma säger ; Emina sine. nakupila si se dosta sevapa kad si ovu igru kupila.
; emina svarar ; bogami vama sevapi uvijek dosta kostaju :P
; mamma säger efter sin första vinst ; napokon i ja da se protegnem na bini.
; MASSA MASSA MER. al nisu vama roliga kao nama sto smo sjedili tu..

; det var första gången jag valde att stå still. precis var jag befann mig. även om lycka omfamnade mig från både höger och vänster. jag njöt utav att stå mitt i korsningen & bara kolla på. kärlek. absolut. jag älskar er otroligt. min familj <3


Kommentarer
Postat av: Branka

I know, det e jättejobbigt. Ali ima jedna stvar sto me drzi, a to je da znam da cu uskoro biti njegova za uvijek. Det kan ingen ta ifrån mig. Jag kan stå ut med att sakna honom så att det gör ont, för jag vet att jag en dag kommer att dela varje sekund utav livet tillsammans med honom. Ali bas je osjecaj grozan... Danas mi je lakse, ali jos uvijek mi mnogo mnogo nedostaje..

2008-11-11 @ 06:39:19
URL: http://mojzivot.blogg.se/
Postat av: elmY

det är ett nöje att nämna dej :), a Enida je bila med mej alla gånger du o jag hälsade på varandra :P, cuj ja ti bila stalno pred ocima :O jag e väll svår att missa (skoja)..

jag vet hur det är det finns vissa låtar som jag verkligen dör för o ruzica si bila är en avdem o att se Bijelo Dugme live var så obeskrivligt så obeskrivligt.. haha i kod mene se jos ovjek pjkjesme okrecu na display non stop mislim da ce uzet neo vrijeme för att glömma konsären o som du säger vf tar allt det roliga slut så jävla snabbt? orättvist :(..



haha så roliga att ni följde efter honom :P o synd att Alen inte va där annars kunde han ha sovit kod tebe :P..



kako ide plugget bona?

2008-11-11 @ 09:43:33
URL: http://elmys.blogg.se/
Postat av: Besima M

Pa mogu ti rec da ih je mnogo sto su se engazirali i fino je to vijdet i mislim da ce ih mnogo jos se pridruzit:-)al nu pluggar han till fritidsledare:)(ithink),tesko je putovat kad ima fameliju i tako to,al bori se kao i ostali:) Cim ti se sestra bavi?´jel ona udata?:) PUSSÅKRAM!

2008-11-11 @ 11:48:31
URL: http://bemeg.blogg.se/
Postat av: Mersiha

hehe.. va roliigt spel det verkar vara.. och jätte mysigt att spela med sin familj :D det känns bra att ibland ha en viss tid och spendera tillsammans :D kram

2008-11-11 @ 12:26:52
URL: http://meal.blogg.se/
Postat av: Mersiha

hehe.. de alen som har publicerat inlägget.. :) han tycker nog om bijelo dugme lite mer än jag..:) jaa, jag hamna också på en sådan fest i sommar, det var människor som jag sedan tidigare inte hade kännt, men man får göra det bästa av situationen, jag tyckte att det var riktigt kul det också.. :) man slappnar av efter en tid, då blir allt bra =) kram

2008-11-11 @ 12:27:05
URL: http://meal.blogg.se/
Postat av: S.

Da da jesi .. jer upravo sam se mogla naci tu , u toj atmosferi .. Kao sto kazes nisam pjevala vec derala se.. Kako si sva pocela da drhtis .. det e sjukt , al ja na svaki koncert odem taj osjecam nosim sa sobom (sad naravno biram koncerte nije sve za slusati ;) ) haha:D



Jole jadna suti.. evo stigla kuci , ja CYKLADE na ovom vremenu , sva sam pokisla :( da mi je vaaarm oboy , njamii.. al haj sad ce sena da hapi (A)

Sta ti ?



pusam (K)

2008-11-11 @ 14:31:49
URL: http://senahidablogg.se
Postat av: Branka

Hehe, japp nu fick ni ta del utav en liten del av vår love story =) Jag lovar det kommer mer delar :) Det finns så oerhört mycket att berätta, vår saga började för 4 år sen :P så vi har mycket att dela med oss! :) ja, vi klarar det. det är jag helt säker på.



Joooj al mrzim ovo vrijeme fy fan... pokisla kao neznam ni ja sta... kram på dej

2008-11-11 @ 14:58:13
URL: http://mojzivot.blogg.se/
Postat av: Mersiha

neznam... men i alla fall så har han tyckt om dem sedan han var liten, han fick namnet po alenu islamovic du vet.. :P kram

2008-11-11 @ 18:30:14
URL: http://meal.blogg.se/
Postat av: maida

jao, istina. ma ne mogu sa njima, a znam da su dobri, moja tetka i rodica su isle sa njima ljetos. al sada ne mozemo jer ne pase nam deras dagar, onsdagar och lördagar eller vad det nu var =/ sta pluggas? gdje zivis btw? puss

2008-11-11 @ 19:44:46
URL: http://bjeleruze.blogg.se/
Postat av: Besima M

Pa nevjerujem ja to da nigdje nismo bosanci, u SRCU ce mo uvijek bit i ostat bosanci al jag föredrar da kazem da sam muslimanka ist.för bosanka:p i to cu zauvijek bit nema veze gdje da budem.Medjutim tesko je bit to u tudzijoj zemlji:) . Japp ozenjen je,han har 3 småbarn,fick en son för 1 månad sen typ,Uh jag bara ÄLSKAR småbarn!! 3 gången gillt tetka:p hehe .. Ma meni dobro ide,nemam nikoga för tillfället,nece niko da se zeni:p hehe..Ako nisam pogresno shvatila,jel tvoj momak zivi u Bih?:-)

Puss&KRAM!:*

2008-11-11 @ 21:02:14
URL: http://bemeg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0