zagrlila sam te. spasila sam te od tuge. umro si u mojim rukama.

; alla älskar raymond är på tv. klockan är 07.13 när jag börjar skriva det här. och jag har inte lagt mig ännu. det är mitt sjätte inlägg dom senaste timmarna. ni läste rätt. sjätte inlägg. jag undviker att skriva just det här inlägget. men just nu har jag hamnat i en moment of weakness. och måste få lätta på mitt hjärta. jag måste ta ett djupt andetag. och inse verkligheten. för den närmar sig. och den är mer och mer otäck för varje år.

; balkongen har jag öppen. jag vill höra hur regnet öser ner mot den inglasade balkongen. nu är det inte längre mörkt ute. nu är det kolsvart. i timmar har jag nu kollat ut. inte en enda själ har rört sig ute. kändes nästan som att det inte fanns någon existens. jag ryser. men jag fryser inte. det är inte kylan som gör att jag ryser. det är mina otäcka tankar. jag känner hur håret sakta reser sig. och jag känner hur någon flåsar mig i nacken. du är här?! du finns med mig. och du läser garaterat det jag skriver just nu. eller så lyssnar du bara på mina tankar.

; jag kommer inte ifrån tanken att det snart har gått fem år. jag kommer inte ifrån tanken att det är fem år sen sist du höll min hand. kramade mig. eller sa att du älskade mig. jag kommer inte ifrån tanken att jag levt med smärta och sorg i fem år. ni tror fel om ni tror att jag tycker att det har gått för snabbt. det har känts som tallöst många år. med tallöst många nålar i hjärtat. dagligen. jag hör flygplan. och tänker. dom är närmare dig än vad jag är. än vad jag någonsin kommer att vara. rätta mig snälla om jag har fel. ta mig någonstans där jag och du kan få några minuter ifred. där jag kan skrika hur mycket jag vill. bara släppa ut allt. och greppa tag i vardagen. greppa tag i det faktum att du inte finns här. och kommer aldrig att finnas.

; en buss åkte förbi just nu. skogsgrön buss med kiwigröna ränder. äntligen ser man lite liv ute på gatorna. äntligen hör man folk andas. hoppas och tro. jag gör ingenting utav det. sista andetaget jag tog var för snart fem år sedan. nu känns det som att jag lever på maskiner och hjälpmedel. det känns som att jag är en vandrande zombie. som har kommit från det förflutna. pga att jag inte kan acceptera att jag inte är vid liv. men det är mitt val att tycka och tro så om mitt eget liv. det är ett val jag har tagit och jag nöjer mig med det. jag kan inte ta ett val och komma över allt. precis som att du aldrig fanns här. jag vill itne komma över allt. för jag vill minnas dig precis så som sist jag såg dig. innan du blev sjuk. jag ville aldrig uppleva det här och jag vill inte vara här jag är just nu - i ditt rum på sjukhuset.

; jag ser din säng. sängen din själ lämnade din kropp i. sängen du dog i Eminas händer. sängen där allt vändes upp och ner. där allt fick ett hastigt slut. jag kan inte radera bilderna utav väggarna som var fulla med blod. jag kan inte radera bilderna utav det blodtäckta golvet. eller påslakanen. utan jag står bara och kollar. och återspelar kvällen precis så som den gick till. jag minns dina sista ord till min pappa. ; gledam u tebe. da mi cuvas dijecu kao da su tvoja. da mi cuvas porodicu kao da sam ja tu. jer ih niko nemoze voljeti vise nekoga ja. a posle mene ti. volim te brate. du hickade två gånger. sen hördes något inom dig. något förskräckligt. som en explosion. och det kom flera ton med blod ut. från alla håll och kanter. och då. just i den sekunden. tog du ditt sista andetag. ditt sista kliv. du sa dina allra sista ord. och du höll någon i handen för allra sista gången. varför befinner jag mig där nu? snart fem år senare. har jag inte kommit över chocken förrän nu?

; jag står i rummet. och darrar. jag hoppas nog än. snart fem år senare. att läkaren ska komma och säga att allting är okej. att allting kommer att vara okej. inte den idioten som kom och dödförklarade dig. som sen skulle förklara till oss vad som hände. vi såg det med våra egna ögon. vi bevittnade dina sista sekunder i livet. han behöver inte klargöra ett skit för mig. fruktansvärt. så kände jag mig. och från sårbar ändrade jag mig till kall direkt. från hjärtvänlig till hjärtlös. ingenting var sig likt. och jag har aldrig varit med om en sådan tystnad. men den ekade och rev i mina öron dagligen. spec när jag står i det rummet. då jag var med om alla dina "sista" saker.

; jag älskar att besöka din grav. att snacka ut. och berätta hur mycket jag saknar & älskar dig. jag älskar att du vet att jag hade bytt ut hela min framtid. mot en "igår" med dig. men du låter mig inte. för min framtid är så betydelsefull för dig. och jag vet att du har något ljust och fint att erbjuda mig. jag ser fram emot att se vad du har att komma med. och jag vet att det är något jag kommer att trivas med. för du står alltid på min sida. och jag vet att varje gång jag befinner mig i det rummet. så finns du med mig. bredvid mig. och håller mig i handen. samtidigt som du flåsar mig i nacken. så att jag ska känna av var du finns. och att du finns där. fast nu är du bara mer lycklig. nu lider du inte. nu är allt grönt & skönt för dig min älskade.

; även om rummet är vitt nu. med ljusgula vågrätta ränder. så kan jag varken skapa eller spara den bilden så hos mig själv. jag lever vidare med bilder från den natten. med dom röda väggarna. som kände av varenda andetag som var fullt av rädsla den natten. jag lever vidare med hur det var. hur jag upplevde det och hur mitt hjärta krossades. det blir inte lättare för min själ om jag ändrar på bilderna. för innerst inne. så kommer jag alltid att veta. vilken smärtsam död du hade. & jag stod där. tomhänt. med tanke på att det inte fanns något jag kunde göra - förutom att börja sakna dig.                - 5 dec. 2003. en tid och ett datum jag aldrig kommer att glömma.   <3 A

Kommentarer
Postat av: S.

Nek mu je vjecni rahmet i mir u dusi !



heheh jo da saknala sam ja tebe kao i ti sto si mene ;D;D;D;D

Jo da macano, my week je bio all good.. i think (A) hahaha .. slabo se sjecam vad fan ... :P Lör bila m dragi , juce u dzamiji m tjejorna i etO ;D proslo smoood i nice ;D a u petak hmm just ja , jazz navratila malo pah onako sjedile (vi bakade för de mesta ) ahhaha:D ti draga ? kako tvoj week ?



pusam

2008-11-17 @ 10:25:15
URL: http://senahida.blogg.se/
Postat av: mersiha

hehe.. juu det är det.. :) de fan svårt att gå upp i vikt :( kan förståå att de tufft :O men när man känner sug efter att bli det så är inget svårt =) hoppas jag =) puss

2008-11-17 @ 12:57:23
URL: http://meal.blogg.se/
Postat av: besima

hehe fino . :-) Joda moj vikend kao obicaju, radila sam cjeli faktiskt,i bila na druzenje i tako to :)Meni ove dani tako brzo prolaze hehe,känns som man ej hinner med denna tid riktigt. Al stas mozda je bolje tako hehe:D

Kako sii tii danas?:$ PUSS!

2008-11-17 @ 19:05:19
URL: http://bemeg.blogg.se/
Postat av: S.

ahhahah bakanje suti draga.. ja ne orkam nista sama da radim , tako da bujrum haj ti do nkpga pa cemo bakatii ;D;D

hahaha mah suti, kako orkaju läsati nesto "pateticno" then ako im je tolko "gadno"



A za week.. mah sta ja znam moja ti .. tar dagarna som de kmr , nevolim da planiram puno (planira se a ne u detalje );D opppa .. kanske odem t badhuset badatiii se ;D;D u , sta imas u planu?:D



pusam

2008-11-17 @ 20:00:35
URL: http://senahida.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha aa znam, nisam nikad ovako puno pisala. al var tvungen å få ur allt jer me pojede. å nu när jag läser det så känns dt som att man fått ut allt man burit så länge..al hon är min enda bästa vän så att säga,men insett att mina andra vänner är mer pålitliga,tyvärr:-) haha eeh ja vala neznam kako je bilo prije 15 god:p nit se sjecam hehe ..mozda sto vise starimo pa nam brzo prolazi:p.. Drago mi ! Ma dobro sam ija elhamd.umorna samo puno:/ PUSSS!(K)

2008-11-17 @ 21:14:24
URL: http://bemeg.blogg.se/
Postat av: sanda

visst var den bra :D detsamma du, gillar din också ;P

2008-11-17 @ 21:43:32
URL: http://sssaannddaaa.blogg.se/
Postat av: Dada

Jag önskar att jag hade den styrkan att kunna skriva ner allt jag känner såhär som du. Jag tror mina inlägg hade varit lika långa, ärligt talat.

Men när jag försöker göra det, så blir det alltid att man suddar ut.



Gillar din blogg för övrigt. :)

2008-11-17 @ 21:44:08
URL: http://dadabih.blogg.se/
Postat av: elmY

ja dte är det jobbigaste jag går igenom att vara utan min bror slår alla sorger känns det som, allt hade vatt lättare om jag hade haft honom här..



jag är en liten plugghäst så svenska språket var inget problem för mej nuatt jag har en del stavningsfel det får ni mina läsare ta o svälja :P o samma här jag älskar att bara skriva av mej ibland det finsn inget bättre, olaksam sebi dusu na neki cudan nacin znam se i isplakat dok pisem i samu sebe proklinjat sto postojim al sve je to dio mene..



nemogu pobec od svojih osjecanja al ipak poksavam da se pomirim i zivim sa njima naravno att det gör mej till en svåråtkommlig person o alla förstår inte det därav alla rykten om hur kaxig o taskig jag är mobbare osv o nu I dont give a damn emina sve dok ljudima pase oni te zale haman cim ustanes da se branis na svoje noge onda svi najgore o tebi pricaju.. zato me andras åsikter uopce ne träffaju cast vama izuzecima..





hvala ti sto si se izderala za mene ja sam plakal sto nisam mola bit tamo al eto idemo na DM obavezno i tada ce bit nesto posebno..



puss

2008-11-18 @ 01:22:11
URL: http://elmys.blogg.se/
Postat av: Liene

sv: Tack, så glad att höra:D



Så bar skrivet, det berörde mig evrkligen. Är det här från verkligheten??

2008-11-18 @ 06:52:06
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: S.

Hajde haajde bujrum;D a za städanje , oopa i ja sam nekada voljela städati al izlapilo i to hahaha .. lijena postala (A) hahahha

Eh pa super .. ja cu ti sve pogledmo da pomazeM;D

auuu va kuuuligt o träffa ngn man ej träffat på länge.. ja tim ne orkam :P hahah il bolje rec kako kad , nekad stvarno da mi je ono bit m ngn jag ej sätt på länge a cesto mi bude iiisch mani se tog'.

muahah , eto dobi ti tu poruku(A) hahaha jag svarar senare kad se docepam telefono ;D



pusam

2008-11-18 @ 09:42:31
URL: http://senahida.blogg.se/
Postat av: mersiha

mhm ja vet.. det finns ju folk som vill upp i vikt, al sad samo svijet kretsa kring dem som vill ner :/ uu fan va gott, ja vill ocksåå ha.. al ja varnar dig, du har bjudit ett hunger (A) haha puss

2008-11-18 @ 11:25:50
URL: http://meal.blogg.se/
Postat av: Edija

hahaha ssh kan du fatta att jag krypt :( ahaha eller att jag inbillat mig att jag var 1,70 :O ahahha:D.. hahah eeh bas ce ti jultomte dati da budes längre mig (H) det något jag ser framimot (H) haha... hahah, u dont like me anymore:O kako tako mozes reci znas li ti da to mene såra :( buuhu! ahha.. HAHAHA!! jesili to nasla svoj glas back?:D hahah:D.. jooj ebote jesi mi smjesna:D..



sta ima novo kod tebe dåå?:D puss

2008-11-19 @ 13:15:17
URL: http://eddeliinoo.blogg.se/
Postat av: besiiima

haha mah uvijek nesto pysslam oko njega i pokusavam se novo naucit,vjeruj nije lahko al när man väl kommer igång så går det:D i onda je lahko..pa ima stranica jedna..designadinblogg.se , Super stranica för nybörjare! Tako sam se ija naucila hehe morala sam jer nece niko drugi za mene:p al jos neznam hur man lägger in bild na headern al de kommer väll:p .. Ma da upravu si,mkt har förändrats al förändringen är väll att vi är VUXNA vilket man inte vill vara:p hehe :) PUSSS!

2008-11-19 @ 21:13:51
URL: http://bemeg.blogg.se/
Postat av: SANDA

haha:) ma evo nista vala, moram na spavanje snart :/ skittrött. Sta ima kod tebe? Odakle si?

:*

2008-11-19 @ 21:25:39
URL: http://sssaannddaaa.blogg.se/
Postat av: mersiha

jaaha, det visste jag inte.. al zato su införali xs.. :P haha.. jaså du tkr om hunger :$ fan va bra, då behöver ja inte dölja mitt rätta ja (A) :$ ja ska satsa hårt på att gå upp.. :D typ 5 kilo :D hade vart bra :) al jämt fördelat.. :P ne sve na guzu.. (A) jaha, heter det så, ja visste inte.. :P sad znam kako cu pisat.. men, ja mislim da cak sarmu necu ni jesti.. :Pja käka potatis pita.. :P haha.. puss puss

2008-11-19 @ 21:57:39
URL: http://meal.blogg.se/
Postat av: Edija

hahaha a sta si ti to Bogati xD .. de cuuti moj shoorty (H).. znam att du vill vara lika lång som jag men tyärr (H).. zauvjek cu te mobbati hahaha(H).. haha ti i moja seka, amanjarabi Bog vas ne ubijo xD såg hur mkt ni raggade na msn :O hahah:D jäfla tänkar (H).. ona ono " ring mig (; " a kad vec zna da nemas borja osim samo hoce da je pitas za br (H) ahahha:D så jävla klockren :D.. haha jesmo vala skrenili smo s'puta tyvärr (A)..

ima svasta nesta fan , al typ mest ono skola du vet mada neradi så värsta mycket but ajah(A) ahah:D.. det skadar inte o klaga malo :P.. uuh neznam sta mi je asså har fan lyssnat på Dino hela veckan :|.. han kmr efter dec govoru -.-!! ljutim se ovdje faktiskt! haha jag sitter i skolan och ska egentligen leta efter argument till debatten men jag skriver te dig ist (H) ahhaha:D.. Puss

2008-11-20 @ 09:19:57
URL: http://eddeliinoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0