ti si bio i ostaces. glava nase kuce. <3

   - lite fyllobilder =)

; zazeli nocas najljepse zelje. da ih tebi babo donesem na dar. da srcu tvom ispunim san. samo tebi oce, za rodjendan. podizem casu za tvoju srecu. nek vjecno traje veselje. za tebe uvijek bicu tu. da ti babo ispunim sve zelje. sve sto pozeli srce tvoje. ja cu ti babo dati. hocu da kroz tvoj zivot, tebe samo sreca prati.  rame uz rame. ruka u ruci. plesemo dok svice dan. najljepse pjesme sviraju nama. za tvoj rodjendan. nemogu docekati dok zaplesemo uz Nino - ti si cerko babin sin i Muharem - Emina .. Sretan ti rodjendan babo. <3

; jag minns än dom kalla dagarna i mitt liv då min familjs närhet var det ända som värmde. minns speciellt dom dagarna då jag hamnade i pappas knä & allt han gjorde och sa kändes så oerhört rätt. var det för att det var min far som talade. för att jag var trygg hos honom & litade på honom. eller var fallet verkligen så att allt han gjorde & sa verkligen var så rätt? i vilket fall som helst så känner jag hur mina tårar faller nerför mina kinder en efter en och skapar en flod, när dom dagarna dyker upp knackande på min dörr. i dagens läge skickar jag mina hälsningar till min far från långt håll, för det är så vi är destinerade. än idag minns jag orden min far sa. som fick mitt hjärta att smälta medan han viskade dom sakta i mitt öra samtidigt som jag satt och sökte värme i hans knä. ; Gör goda gärningar i livet min dotter. sådan var & förblir din far också. och han hade rätt minsann. han har alltid varit sådan & han är det än idag. med inga som helst planer på att förändras.

; på sista tiden har jag märkt att jag förbrukar mig utav hans visdom. utav hans klokhet & hans citat. ibland kan jag även se att jag beter mig som honom. och alltid när jag kollar mig i spegeln så kan jag se honom i djupet av mina ögon & allt han gör är bara att stirra tillbaka på mig. ord behövs inte. vi vet redan allt vi vill säga. våra hjärtan talar till varandra. & just i dom stunderna. dom momenten. så inser jag. ju äldre jag blir. desto mer förstår jag. hur mycket han älskar min mor. min syster. min bror & mig. han gör alltid allt han kan för oss. som varje trogen far gör. och jag önskar att den dagen jag bildar familj. att jag för varje dag som går ska se mer och mer utav min far i mig själv. vissa dagar kändes det dom att han var alldeles för hård mot mig. han var ju inte sådan mot Edina. men nu inser jag att han bara tog sin tid att skapa mig. till den enastående människan & självsäkra individen som han visste att jag klarade av att vara. jag har insett. att allt han gjorde. gjorde han utav eller med kärlek. varje dag med stolthet vill jag säga att jag älskar att vara ditt barn. & när folk säger till mig att dom lägntar till att träffa min far. efter att ha mött mig & hört om honom. så skrattar jag inombords och tänker. : det har ni redan omedvetet gjort. han är i mina ögon. i mitt hjärta. i min själ. i mina händer. i min stolthet. och alltid när jag känner mig ensam & har på känn att jag inte klarar av att gå framåt. så viskar han till mig från mitt hjärta. mitt barn, allt är okej. och allt kommer att bli okej. pappa är med dig hela tiden. jag verkligen hoppas att för varje dag som går. så kommer jag att se mer och mer av min pappa i mig själv.

; da bi tvoje ruke dotakle zvijezde na nebu. da ti se ostvore najljepso snovi. da ti sunce vjecno u tvom zivotu sja. to su moje zelje za tvoj rodjendan. i zelim ti babo sretnu 40 i neku godinu :) da Bog da mi zivio vjecno. i posato star. celav i poguzvan :) i bas koliko puta se zemlja oko sunce krece. toliko ti zelim uspjeha i srece. trudim se babo da budem tvoja desna ruka. trudim se da u sebi nosim tvoju dobrotu. trudim se da budem cerka. ili kako si kazes sin tvoji snova. ali nista babo necu moci. bez tvoje najmilije pomoci. zauvijek ostani moj zivotni heroj. legenda mog srca. i kralj moje duse. zauvijek ostani takav kakav si. jer sta jest jest - du borde vinna nobelpris för att vara så underbar.

jag älskar dig babo, jag älskar dig . Grattis på födelsedagen <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0