there is more to see. than can ever be seen. more to do. than can ever be done.

; smärta. ont. värk. men inte vilken värk som helst. utan träningsvärk. strålar som el genom kroppen. är jag den enda som tycker om den känslan? är jag den enda som tycker att det är skönt. är jag den enda som tycker att då man har träningsvärk så har träningen gjort sitt? ni må tycka att jag är helt pantad i huvudet. men en av dom skönaste känslorna kan du få precis efter träningen. då man sätter sig i bilen. kör hem. tar ett bad. sen lägger sig och vilar till en film. ett mildare himmelrike.

; så där var jag. med henne. ikväll ändrades schemat lite. så att det inte alltid är samma sak. vecka efter vecka. intensiv träning. 50 min. det klarar ju vi? eller hur. vi börjar sakta. uppvärmningen är igång. folk som kom försent tar det lungt. dom stormar inte in. utan visade respekt. var näst intill osynliga. det tuffa börjar. riktigt skönt. man känner hur det spänner i varje muskel. OTROLIGT. varje muskel utgör sitt. och man börjar bli varm. vi ökar farten. vi kämpar mer. som jag sa sist så finns det alltid ett tills eller men. nu var det tills. tills mina knän la av. operationerna har ju gjort sitt. mina knä är inte lika starka som då jag var barn. och inte ens då kan man påstå att dom var starka. då var dom outvecklade. men otroligt starkare än idag. att mina knän går ur led. är lika vanligt som en daglig halsbränna. daglig hicka. eller varför inte en daglig hosta under förkylningsperioder. men vi var igång. bara att jag tog det lite lugnare än alla andra. mina knäskydd var inte på plats.

; jag förstår verkligen varför det är viktigt att äta innan träningen. för jag höll rent ut sagt på att svimma. varenda tickande sekund. men jag höll mig. och jag kan säga att det var riktigt svårt. gud alltså, jag kunde inte ens dricka. utan att jag kände att det var på väg upp. jag hoppas verkligen att träningen ändrar mina matvanor. men hittills har ingenting förändrats. jag äter minimalt som alltid. kan gå flera dagar och jag har överlevt på ett glas vatten. förhoppningvis. så ökar min matlust. däremot så ska man äta efter träningen också. men min kropp fick nöja sig med ett äpple. annars hade jag nog bokstavligt talat tuppat av. utan tvekan. men vi bestämde oss. att från och med idag. så gör vi det här varje dag. kanske är det för träningen. kanske för konditionen. kanske också endast för den underbara efterkänslan .. testa dig fram och se vad du gör det för..

over and out. / E

Kommentarer
Postat av: Dada

zakaci me na listu :) haha

2008-11-20 @ 00:40:33
URL: http://dadabih.blogg.se/
Postat av: S.

Jazoo.. du orka nt lr hur :P du ba ej vi tar det imr kompis:P hahahah nisi , jag antog att du var för trött för o skriva senare :P



Jole , känslan utav träningen .. Minns alla de gng jag cyklade t träningen , pah kad je slut .. man vrkligen knr hur utmattad man e but still har man orken o cykla hela vägen hem ( o inte tala om en jävla backe jag behövde cykla upp för varje gng ) men helt ärligt talat , jag kände nt ens av det. a da me vidis danas ahhHHHAHHAHAH svasta !

2008-11-20 @ 10:20:46
URL: http://senahida.blogg.se/
Postat av: besiiima

haha alltså to je lahko å lägga in sakeer, prvo moras nac en klocka du vill ha, å denna sidan finns många klockor : ClockLine.com´, izaberi klocka i onda udjes na kodmallar, haha det är komplicerad moras imat zivaca za to:p Mogu ti ja pomoc ako hoces?(A) A skrivstilen na rubriken är lätt å ändra al za tebe mozda nije:p hehe .. Reci ako ti treba pomoc,hjälper dig gärna;):) PUSSS

2008-11-20 @ 10:49:16
URL: http://bemeg.blogg.se/
Postat av: mersiha

cuuj.. znaci ja hade väl inte xs ifall ja inte känner till den (A) hahah...ja lär mejj nått nytt av dej varje dag (A) hhaha.. ja sitter o äter en sen lunch nu :O nova prodavnica se otvorila pa jasmina o ja köa (A) hahaha.. :P puss

2008-11-20 @ 12:44:16
URL: http://meal.blogg.se/
Postat av: sanda

haha suti bona det är min praktik-outfit(H) fin va?(H)haha okee stackaaarn, kan tänka mig, jävla skola! Vad pluggar du? jahaa okee då. Jag är från prijedor inace al zivim u Malmö hela mitt liv typ;P :*

2008-11-20 @ 15:46:09
URL: http://sssaannddaaa.blogg.se/
Postat av: elmY

Nja jag skrev inte fel jag skrev så me dflit Obama är dne första vita presidenten i det svarta huset med tanke på hur de andra har varit dåliga..



att folk snackar brukar jag inte ens ta hänsyn till jag säger alltid jag respeketar allas åsikter men ajg bryr mig inte om dem om det nu inte är personer som är värda att lyssna på..



klart jag har saknat dig bona o jag saknar dne känslan att skriva fritt på bloggen och läsa alal eras bloggar, just nu e det tufft o jag pallar inte med nånting ientligen.. jag tvingar mej själv o leva känns det som :S..



dino merlin hade suttit bra nu jag vill bara se hono sjunga och gråta till hans låtar låta min själ må bra i några timmar precis som när bijelo dugme var här (jag glömde att världne existerar) där fanns bara jag o alla dessa underbara låtar..



kakkor .P njami du ska få recept.. kom t mej t helgen jag e själv hemma o ska ha tjemiddag så kan jag baka brownies till dig (H)..



kako si mi ti? kad ces t skåne draga? puss

2008-11-20 @ 21:14:29
URL: http://elmys.blogg.se/
Postat av: Liene

sv: Det är bra här, men lite trott dock, som varje torsdag. Hur är det själv?=)

2008-11-20 @ 21:35:28
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: Anonym

ahha erkänn da bi trebala! Vaafaaan jag tyckte den färgen va fin, alla andra använder vit, fuj:D helt vanligt inom vården hahah pa ja passala på annan färg=D Jag har praktik på ett vårdboende i fem veckor , i ovo mi tek prva sedmicaa:/

Jahaa så u plugggar till läkare? Hmm moja arnela, nije se giftala:D hahah tror inte det är samma arnela:P

:*

2008-11-20 @ 22:29:59
Postat av: besiima

haha jest lahko kad znas hur man gör:-) haha LUNAR omg:p fjortissida haha, den har förändrats mkt fan,när jag var ung å hade den var den fattig,a sad se moze stavit i pjesma i video i sve fan:( haha ..

Okej okej moze tako! Nadam se da cu ti mogu ispunit zelju,mislim da ispadne dobro;) ma meni nije nikad mrsko, hehe:). Ma nema nista novo,veseras radila,idem spavat jos malooo=) Sta ima kod tebe?:-D Pussss!

2008-11-20 @ 22:30:36
URL: http://bemeg.blogg.se/
Postat av: sanda

haha erkänn fan det är så jäävla fult! Nu är det vårdboende så jag får ha så lite fina färger haha men kad bude inom tandvården cu morati vita=/ bläääh. Jahaaa vad bra ju! Hur länge ska du plugga det? njaaa evo nu första dagen jag börjar sju, jedva sam ustala, men annars är det riktigt chill. Jag göör typ inget, kanske för att det är första veckan al dem gör heller inget spec för det är på den avdenlingen där skitgamla är typ. Nista nemogu, samo umiro tobe jarebi. Jag går omvårdnad, andra året=) pusspuss

2008-11-21 @ 06:05:28
URL: http://sssaannddaaa.blogg.se/
Postat av: S.

hahahah jao jao:P haj vi får se , moze i mene zelja mina pa pocnem lafo tränati :P

2008-11-21 @ 07:14:57
URL: http://senahida.blogg.se/
Postat av: besiima

haha aa samma här! blev medlem i 8:an typ:p den var så populäär haha, nu skämms jag nästan för att haft den:p men men hehe:D , Vala jesam se umoriila,al ja se uvijek umorom:p hehe en del av naturen;) Aaaah cuj tortu napravila? Mumms ! Ja odavno nisam:/ Kakvu bona tortu? i imal bujruma:p hihi ..Puss!

2008-11-21 @ 16:41:25
URL: http://bemeg.blogg.se/
Postat av: mersiha

hahaha... de där har jag upplevt innan.. bas kad se ja pomolim napolje onda kisa zapada.. :P Juu de bra utan tandställningen, lite ovanligt al fala Bogu pa sam je se rijesila efter nästan 2 år :O moze biti da mmi je bas zato i neobicno sad za sad.. :P Puss

2008-11-21 @ 17:53:36
URL: http://meal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0