the earth is moving. but i can't feel the ground.

          vs.          
      - Fredrik Reinfeldt.                                                 - Göran Persson.

; 1996-2006. 10 år som statsminister. innan han den 5 oktober 2006 överlämnade titeln till Fredrik Reinfeldt. Det är en självklarthet att jag talar om Göran Persson.

; Göran Persson. en mäktig & smart man som få. under sina tio år som statsminister lyckades han att samla till sig själv. mer makt än någon annan statsminister hade gjort i modern tid. frågan kom att bli hur han lyckades med det? till det kom svaret från många kritiska röster att hans ledarstil var dominant och presidentlik. då undrar jag om inte Sverige behöver en president istället för statsminister. kanske t.o.m en BARACK OBAMA. för Sverige blommade under Göran Perssons år som statminister. inte alla. men det var få som inte gjorde det. han slog till när det behövdes och räddade vår ekonomiska svacka. ekonomiprofessorn Lars Jonung är väldigt fundersam över budgetsaneringen och undrar om den verkligen gjorde den effekt som Göran Persson påstår. då tänker jag så här. give the man a break. han gjorde allt han kunde. för sitt land. för sin & vår egendom. kan politiken inte acceptera att just han lyckades. med den enorma krisen. som dom försökte få stopp på? sluta leta efter fel hos mannen. för anledningen till att ni hittar fel är. ni skapar dom själva. efter att ha blivit frustrerade över att inte ha hittat något.

; Göran Persson. en trogen Robin Hood. i gröna trikåer. han var villig att hjälpa alla. han öppnade sveriges famn och räddade livet på oerhört många. folk som inte har upplevt hans godhet. har inget att tycka till om. folk som inte har känt av hans vänlighet. borde inte få sin röst hörd. folk som inte har sett han styrka & vilja för det här landet. borde sätta sig ner utan att kommentera hur hans ledarstil var. ni som inte vet. har missat TIO år utav SVERIGES historia. vad gjorde ni i tio år? åt vilket håll kollade ni? med den makten han hade. med den stilen han körde. gjorde han Sverige till ett självständigt & lyckat land. han fick dom att sluta vara rövslickare som dom varit åren innan. samt åren efter hans tid som statsminister. om det krävdes att vara presidentlik. om det krävdes att vara dominant. så tycker jag kan han gjorde rätt. han spelade sina kort som ingen annan gjorde. för han både åt kakan och hade den. säg mig. hur många har lyckats med det. inom politik?

; Göran Persson. jag beundrar mannen. det gör jag. han har sina egenskaper precis som alla vi andra har. han är mänsklig. känslosam och sårbar precis som vi är.han kan göra fel. han kan göra misstag & begå brott precis som resten av oss kan. Mordet på Anna Lindh (11 sep 2003) tog hårt på honom. inget var sig likt. vid en partikongress år 2004. omvandlades Göran som partiordförande. året innan hade han själv tänkt avgå till denna kongress och efterträdas av Anna Lindh. men så blev inte fallet.

; Göran Persson blev maktgalen. att vara så mäktig och viktig för så många steg honom över huvudet. nu var han älskad och uppskattad utav alla. utan att behöva göra någonting alls. så han lutade sig tillbaka. och gjorde ingenting. förutom att kolla på. han trodde att Sveriges befolkningen inte skulle göra sin röst hörd. mest skrek dom till efter tsunamikatastrofen 2004. då Göran Persson inte hade gjort det han hade utlovat. han försvarsord var ; det var mitt ansvar & jag tar mitt ansvar. han bad om ursäkt. som en riktigt statsminister ska göra. folket hade tappat tron. var tog mannen vägen som en gång gjorde allt för sitt land. som gjorde det möjligt för en fem-mannafamilj att leva på endast 10.000:-/mån. en som aldrig skulle skilja på rika och fattiga. som såg männsikor för vad dom verkligen var. människor. med exakt lika högt värde. varenda en av dom. var tog mannen vägen som höll kriminalliteten borta. som gjorde något åt det minsta lilla som skulle skada Sverige. mannen som gav landet ett leende. inte från öst till väst. det är för litet. utan från söder till norr. vad hände med statsministern som var sveriges höjdpunkt. hjärtat av sitt eget land? befolkningen gick bakom dig hela tiden. och dom hade plockat upp dig om du föll på vägen. du förlorade inte mannen inom dig, Göran Persson. du har honom inom dig. du måste bara hitta den dominanta och presidentlika viljan hos dig. för att hitta honom. du finns där. - KOM TILLBAKA.

; Fredrik Reinfeldt. sveriges statsminister. mystisk och oåtkomlig person. under sina 2 år som statsminister (hittills) har han fördärvat vad vi en gång har kallat ett land. ett enat Sverige. han har fått befolkningen att ångra sin röst & sitt val. har fått dom att fly sitt eget land och dessutom så har han dragit tillbaka Sverige i den ekonomiska krisen som Göran Persson hade avklarat. då tänker jag? varför gör man så som statsminister? är det inte meningen att vinna befolkningens röster? du verkar inte ha förstått hur det ligger till eller vad det innebär att vara statsminister. räkna dina dagar som Sveriges statsminister. endast 2 år kvar. tror knappast att du blir omvald. MODERAT? vad säger det er folk? GEORGE BUSH, REPUBLIKANT. det är precis samma skit. öppna ögonen och inse att DEMOKRATI - folkmakt. folkstyre. leder världen mot ljuset. DEMOKRATI öppnar alla dörrar och det är en styrelseskick där makten ligger hos folket. FOLKET VILL HA SIN RÖST HÖRD. folket vill kunna förändra världen. folket vill åstadkomma något och vara en del utav allt. GUD vare med dig och din själ om du inte förstår det. i tid.

; Fredrik Reinfeldt. ingen vet vad han vill. ingen vet hur han tänker eller vad han har i åtanken. ingen vet vad han brinner för politiskt eller om han ens gör det. befolkningen vet ingenting. men befolkningen har märkt att han drar dom ner medan han faller. han anklagas att sakna politisk vilja. och hans dagar kommer att lämna dåliga spår i riksdagen. för han har endast gjort sverige ont. hans strategi är att hålla avstånd från det gamla. då undrar jag om du har ditt huvud och dina ögon på plats? det gamla fungerade utmärkt. majoriteten var nöjda med hur det var. och efter dina 2 år som statsminister så önskar nog alla att det var som förr. VAR STÅR DU MÄNNISKA? någonting saknas. det finns ingen bild på helheten. förändringen av moderaterna är den största händelsen i svensk politik sedan förra valet. förändringen personifieras helt av Fredrik Reinfeldt. men vad säger det till befolkningen. dom vet fortfarande ingenting. det är precis som att han har sattit ögonbindel på alla. och leder dom blinda ut i det okända. det är för riskabelt. för ett land som Sverige. sätt stop för dig själv, Fredrik. innan det går för långt. det här leder inte till något bra.

; Fredrik Reinfeldt. dagens statsminister. kallades "tvålen" förr. han fick smeknamnet för att man ansåg att han ändrade sig hela tiden. hur ska sveriges befolkning kunna lita på någon som själv inte vet vad han vill eller vad han håller på med? en gammal kollega som har lämnat politiken säger att han varken visste vad han ville eller vad han vill. allt hos honom var grått. trist & svenskt. låter det som en bra beskrivning? den fick vi av en som känner honom bättre än någon annan av oss. "han ägnar sig mer åt form än innehållet. på det viset är han en del av den generation som kom efter oss som saknar politisk vilja. säger en av männen i moderaternas toppskikt" han fortsätter "ingenting. är talat kan jag inte komma på någonting han vill ha förutom MAKTEN" - han egna kollegor går emot honom. varför skulle inte Sveriges befolkning göra det också? han vill inte vara statsminister för att vara statsminister. för att lösa problem och representera sitt land väl. och kämpa för det helhjärtat. han vill bara ha titeln över sig som STATSMINISTER. och den titeln är han inte värd. Hans strider har handlat om personer (bråket med Carl Bildt pga boken Nostalgitrippen) och inte sakfrågor. hans försvarsord : " Jag är noga med att ta upp rätt samhällsproblem, det som människor känner igen sig i. De som kritiserar mig för att vara idélös och utan agenda glömmer säga att de själva har en systemskiftestanke underförstått i sitt resonemang. Jag tror att väljarna tycker: äntligen, här kommer någon som kan lyssna på andra." Reinfeldt - DU HAR SÅ FEL VÄNNEN!!

; Fredrik Reinfeldt. har inte endast varit en dålig statminister. 1993 gick han emot partilinjen pga partnerskap för homosexuella och ställde sig positiv till den nya samlevnadsformen. samt så har han svarat på brev som småbarn har skrivit till honom (sett i metro två ggr) som jag skrev sist. lite mänsklig är han trots allt. men han drar också en stor skam över Sverige. och med Fredrik som statminister kommer landet aldrig löpa mot rätt väg igen. vi faller. och vi kommer att krascha. därför ber jag folk att öppna sina ögon och nästa gång välja en DEMOKRAT till statsminister. alla vinner på det lika mycket. inte endast en. statsministern.

; RÖD ELLER BLÅ? - vad röstar ni?

Kommentarer
Postat av: Edija

Först o främs vill jag ba säga RÖD!! (H)...

Men för de andra yeeah I loove kids(H)! fan satt barnvakt åt 7:st samtidigt i bosnien , jobbigt men det var värt det tillslut:D mada mi nisu dali da städam hemmet eller nått men aja (A), ni ih ne volis?!?!=O sokiras me :O ahah:D... haha uuh jaja ma nebi ti mene skadala bona , bara du ser in i mina ögon så skulle ditt vapen fall ur dina händer (H) ahha:D.. .. hahaha mah bas bi bili dobar par ingen snack om saken ;D haha:D.... hahahah det borde du faktiskt ta o göra :O.. mah nebi bona ti si unik (H)!!.. HAHAH de sant XD de kul o retas med dem :D:D..

Dino kmr te nrkp ako Bog da:D:D.. hoces nam doci ako on dodze?:D PUSS

2008-11-22 @ 11:26:08
URL: http://eddeliinoo.blogg.se/
Postat av: sanda

haha erkänn! en tant dog igår kad sam ja otisla kuci:/ kom imorse så frågade min handledare om jag ville se henne, stackars tant:( nej nej jag ska plugga till tandhygenist hade jag tänkt mig ako bog da;D pusss

2008-11-22 @ 12:53:07
URL: http://sssaannddaaa.blogg.se/
Postat av: mersiha

oh har du körkort?? ja se evo kanim da pluggam teori men ja pallar inte.. nemam volje niti zelje za vozackom .. (A) ili sam samo lat .. (A) men de värt att ha o plågas.. får ju skit fina tänder sen D: aj vote Goran Persun D:

2008-11-22 @ 14:43:13
URL: http://meal.blogg.se/
Postat av: elmY

nu mår jag lite bättre jag var ganska rädd igår citav dna jag hade sån fucking konstig känsla.. jag stötte på döden nästan..



ma dobro je evo ovg vikenda mi ej prijateljica tu :P, i doce jos tri sad jos malo vi ska laga mat, mysa, kolal på film o lite sånt, mina folks e borta tako da je kuca samo moja (H)..



pluget skiter jag fullständigt i denna helgen bas nemam ni zivaca ni ork :S.. o jag har jättemkt :(..



jesili ti u LA? sta ces za vikend?

2008-11-22 @ 15:53:00
URL: http://elmys.blogg.se/
Postat av: besiima

haha jao dem är lika som bär:p a ja har så noll koll på politik:p hehe:-D



jasså? Isto ko ija:D jag lever för å laga mat a pogotovu kakor:-D Jag kan baka en hel DAG! mm da tårtor är godaa uh opasne su:p al ja odavno nisam, mozda cu sad za kurban bajram aBd.;-)

Sta se radiii kod tebeee?=) PUSSSAR!

2008-11-22 @ 16:06:16
URL: http://bemeg.blogg.se/
Postat av: mersiha

utmanad ;)

2008-11-22 @ 16:34:11
URL: http://meal.blogg.se/
Postat av: elmY

du e utmanad! (kolla min blogg)

2008-11-22 @ 22:41:01
URL: http://elmys.blogg.se/
Postat av: S.

hahaha pah eto sad si saznala dal sam dobila odg ,il ne .P a zao mi te sto si cekala do 6 moju poruku HAHAHHAHAHAHAH:P

2008-11-23 @ 11:28:36
URL: http://senahida.blogg.se/
Postat av: maida

HVALA! ma idem idem, 27 dec :D



alltid röd! haha. pusspuss

2008-11-25 @ 00:48:58
URL: http://bjeleruze.blogg.se/
Postat av: Asmer

Svidja mi se ovo sto si napisala, legenda si ;)

2008-11-25 @ 19:16:58
URL: http://asmere.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0