ova bol. ima snagu tisine. u njoj. cujem ti ime.

            


; älskar att lyssna på den här låten. & det gör jag endast när julen närmar sig. & självklart under julen. sen försöker jag hålla fingrarna i styr. för att inte klicka fram den efter jul. & anledningen till det är. jag vill vänta ett år. jag vill hinna sakna den. jag vill att den ska bringa samma känsla. & mina älskvärda minnen från skolan då jag & vännerna satt & julpysslade. då atmosfären i klassrummet var fylld utav kärlek. det hände inte ofta. men just dom dagarna. vill jag minnas livet ut.

; jag älskar julen. sitt inte och svär åt mig nu. men jag har alltid älskat julen. självklart inte lika mycket som bajram & ramadan. men julen är också något speciellt. har ju bott i sverige i hela mitt liv. mina första skolår var med endast svenskar. jag lärde mig att leva efter deras högtider. jag lärde mig att älska & uppskatta julen precis som dom. & det ångrar jag inte. för många utav mina utländska vänner som egentligen inte firar jul. gör det & älskar den. personligen ser jag inget fel i det. jag älskar mitt. men jag uppskattar deras också.

; älskar att lyssna på jullåtar. precis som jag älskar att lyssna på ilahije. jag älskar att sjunga till dom. så der river i stämsbanden. minns då vi gick årskurs 1 . 2 & 3. Albanoskolan i Landskrona. då var Majbritt Ekelund Kymle, vår lärare. & jag har aldrig stött på en bättre sådan. minns vilka julfester hon alltid fixade. hur vi hade julpjäser. jag skulle alltid vara Lucia. jag skulle alltid ha huvudrollen. & jag skulle alltid synas mest. älskade verkligen varenda sekund. jag minns fortfarande en ramsa som vi hade i 2:an under en julpjäs. jag minns alla låtar. det är sjukt. ingen gör det. förutom jag. varför?

; jag älskar att julpynta. att baka lussekatter & pepparkakor. bygga pepparkakshus. jag älskar att pynta granen. & den ska vara finare för varje år. alla julprydnader ska fram. och stämningen ska vara underbar. jag älskar då vi sitter samlade. då vi äter & efter det öppnar julklappar. älskar att folk kommer till en över julen. älskar att fira det med min kimberly. jag älskar vad julen har att komma med. jag älskar det. min syster & min bror älskar det. min familj älskar det. men det betyder inte att vi har glömt vårt eller att vi älskar det mindre. absolut inte. vi älskar bara ännu en sak mer. det är ljuvligt. det är underbart.

; nu på söndag är det första advent. jag & en vän. som inte har en svensk bakgrund. Fatmire. har beslutat oss för att tända ett ljus. läsa ngt. äta lussekatter & dricka julmust. till nästa söndag. då vi tänder två ljus. och det tar mig tillbaka till majbritt igen. min älskade lärare. jag minns att varje måndag. efter att första. andra. tredje & fjärde advent hade varit. bad hon oss att tända ljus. som vi hade med oss. hon släckte alla lampor i hela klassrummet. och läste. en obeskrivlig känsla. ett obeskrivligt minne. så underbart. jag hade kunnat offra mycket i mitt liv idag. bara för att en sista gång. sitta vid skolbänken. lyssna på hennes varma röst. samtidigt som vi målade något & tittade på lågorna runt om kring oss. ja gott folk. jag tror att det är Majbritt Ekelund Kymle som har gett mig så starka band till julen. det är hon som har lärt mig att älska den. & idag. precis som alla andra dagar. tackar jag henne för det. TACK!

Kommentarer
Postat av: S

mani se julen draga ;D

haha to je jos gore, bas tad nevolim i nista nevidim kad citam ;O HAHHAH... cuj tränas bebnen ujedno kao sto jedes cokoladu ? hmm.. ja sam prije hahha tränala magen dok sam tv gledala (A)

2008-11-27 @ 10:30:47
URL: http://[email protected]
Postat av: S

pah nako samo:P hahaha man mani se muskler;O ja sam prije bila puna muskler , zbilja . Neki da träffade en old kompis hon ba senna du har gått ner i vikt;O reko nej mina muskler e gone hahah..:P a mada still imam en stor muskelmassa kvar .. menmen ..

pah jesil isla na pregled da? imala sam jarana sa istim problemom al medutim on je mogao jesti sta god i kolko god :P

2008-11-27 @ 11:48:06
URL: http://[email protected]
Postat av: ena.

sv; aa ruzica si bila den är också bra :) haha i ja sam takva, imam svoje favoriter i niko nemoze da se mäta med dom hehe. jest to sto kazes, ima många bra låtar al ipak uvijek ces imat one svoje zauvijek,:) ma joj när man börjar prata om musik (ili film) nikad kraj haha kod mene hahaha.



denna låten är söt.

2008-11-27 @ 20:24:15
URL: http://lenciki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0