mission impossible. - or is it?

; jag saknar bilder utav helheten. jag saknar bilder utav oss. jag saknar bilder utav vår vänskap. jag saknar bilder och minnen utav det vi en gång var. jag försöker verkligen att se så långt bak som möjligt i tiden. och försöker minnas en enda dag. då allt bara var okej. det behöver inte vara perfekt. för det var det aldrig. men okej hade varit nog. för att jag skulle släppa det vidare. det finns inom mig. det måste det. jag måste bara anstränga mig att leta. lite hårade. lite mer. men jag klarar inte av det själv. jag ber om din hjälp längs vägen. för trots allt. efter allt. så vet jag att du stävar efter precis samma sak.

; fiendskap. det är så jag minns oss. inget jag är stolt över. men ingen av oss två. kunde bättre. det var alltid något eller någon som delade på oss två. det är som om någon skrivit i stjärnorna att vi inte skulle tycka om varandra, bry oss om varandra eller se upp till varandra. det var som skrivet i stjärnorna att vi skulle kapa våra band.

; men ett blodsband är starkare än man tror. men delvis till min förtjänt. kanske var jag bara för naiv. och trodde på att du skulle ändras varje gång du sa det. kanske var jag bara dum och gav dig chanser du inte förtjänade. kanske tyckte jag synd om mamma & pappa och lät mig själv plågas pga det. eller kanske var jag bara en drömmare som längtade efter vad alla andra hade - en stora syster.

; kunde aldrig förstå att realistiskt sett så hade jag dig. men du var inte där. inte vid mig. inte med mig. ingenstans. jag saknar en bild utav allt & ingenting med dig. allt jag kan återspegla är dagarna då jag var riktigt liten. och du var bara lite äldre. eller 4 år är en del det också. vi hade liknande kläder. vi satt antingen i mammas eller pappas knä. och vi höll i varandra. vi var alldeles för små för att förstå något annat. än att vi var systrar. men vad vet jag? det är endast vad bilder har berättat. och återigen är jag godtrogen. & tror på sagorna med lyckliga slut.

; jag antar att vi aldrig lämnade varandra. trots att vi aldrig fanns där. för oavsett hur. var eller när. så har vi hittat tillbaka till varandra. och även om det varar under en riktigt kort tid. vår vänskap. vår gemenskap och vår systerskap. så är det skönt att veta att det finns där. långt ner i djupet. begravt med allt annat som har sårat oss. som vi försöker förtränga och förneka. men det finns där. det vet vi både två.

; så nu sitter jag i din soffa. medan jag hör hur du andas från andra hörnan. aldrig förr har jag trott att vi skulle klara av det. men en känsla växer inom mig. den talar till mig att det är så här det ska vara. kanske? kanske inte? jag vet inte. men jag vet att jag tycker om det. jag trivs med det. även om jag vet vad morgondagen kommer att bringa. men jga har lärt mig ett nytt tankesätt. morgondagen är framtid. och den här ljuvliga stunden. den är nu. och den är vår. så jag låter det vara kvar så. för jag njuter av det. även om det är tystnad som svävar genom rummet. och slår mot dina sandfärgade väggar. men det är sagt - ali najbolje kad u zivotu imas nekog. skim mozes. ovako da sutis.

Kommentarer
Postat av: mersiha

hahaha.. samma här fan, typ 55 kilo, håller på och anstränger mig för att gå upp i vikt =) ja pluggar till lärare, linköpings universitet här i norrköping =) är de svårt altså plugga t läkare ;O puss

2008-11-16 @ 20:11:53
URL: http://meal.blogg.se/
Postat av: elmY

eh jarane en lång historia som jag ska förkorta ner nej min familj bor i sverige tillsamans med mej eller jag jag bor med dem :P kako god, men min bror som är 2 år äldre (22 idag) han bor där nere.. han flyttade aldrig med oss pga skolan o vi viste inte om vi skulle stanna (jag kom hit för 5 snart 6 år sedan).. o dte är tufft utan honom :(..



jag hade planerat att komma till Sthlm nästan så jag skippade Bijelo Dugme i Malmö för jag satsade på Sthlm men nu är jag gald att jag fick se de en gång iaf :( jag har så mycket just nu Emina dte är sjukt evo kl e över ett o jag har suttit o pluggat hela dan o ska försätta do 5 sati sne ska jag ta tåget till skolan :'(..



dino merlin är ne läkermedel för själen :'( jag älskar hans röst och ahn låtar o ja tack jag vill träffa honom backstage sen.. så boka in mej redan nu (=..



jel ti bilo fino na koncertu? jesil igrala malo za moju dusu? kram

2008-11-17 @ 01:05:20
URL: http://elmys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0