jutro je. jutro je. kad te nema bolje da se nisam ni probudila. nema mjesto na jastuku koje nisam ljubila. zeljo moja. zeljo moja. <3

; subota je bila. imali smo goste. muzika je orila po cijeloj kuci. radost. sreca. osmijeh. nema. nemogu opisati tu milinu. kad pogledas svog oca. i vidis koliko se smije. a ne pamtis kad je se zadnji put nasmijao. nemozes oci da sklonis. mati sjedi i prica s zenama. pricaju o proslosti. o upsomenama. i mladim godinama. kad otac od jednom rece. zeno ti si mi robija. starija cerka mi je krvopija. i nasmija se. i nastavi da nazdravlja s narodom. kad ga jedan covjek upita.

; a de mi reci. sta ti je onda ona mladza cerka. babo se ususti. pogledao je moju sliku na zidu. a ja slusam. ma da on nezna. kad rece. to je babin sin. to je ponos mog zivota. nasa kucna sreca. moja i nicija. Emina!

-
tu se nije nasmijao. nego je za suzio

Kommentarer
Postat av: Branka

Neznam, mozda je i tako i kod nas. Ma da mislim da je svejedno. Åh, jag är en mega romantiker, jag älskar romantik, haha =) Älskar att få presenter o blommor o sånt! Ali malo je njih sto to rade. Ja, jag tänker frammåt istället för bakåt, fast jag ibland kan fastna och bara tänka på det förflutna. Nekad se pitam - hur orkade han stå ut med o vänta på mig i 4 år, hur orkade han med att jag valde alla andra framför honom... Svaret är nog, da me iskreno voli. I nadam se da ce me i dalje voljeti iskreno. Ja, jag tror oxå att jag kommer stå ut, men det kommer vara jobbigt. Puss

2008-11-03 @ 19:15:05
URL: http://mojzivot.blogg.se/
Postat av: Emina

svar: Hehe, i meni se svida nase ime :o)

Neka ljubavi vala.. Imam i ja dragog samo sto on zivi u Bosni pa smo daaaleko jedno od drugog :o(

Pusa.

2008-11-03 @ 19:17:30
URL: http://belliss.blogg.se/
Postat av: Branka

Vi var ju tillsammans först för 4 år sedan när han var i Sverige, men sen gjorde vi slut.. A znas kako kazu, ako nesto volis, pusti ga da ode, ako ti se ne vrati nikad nije bilo tvoje, a ako ti se vrati, znas da je zaista tvoje. Eto tako mi je sa njim,jednom sam ga pustila, i vratio mi se, nakom 3 godine. I sad ga nepustam. Da pucaju u mene, necu ga pustiti. Jer prava ljubav se nemoze lako naci, kad je nadjes treba je drzati. Jag hade honom framför mig hela tiden, han var alltid där och försökte få mig att inse att han älsar mig och är beredd att göra allt för mig, men jag, dum nog, valde hela tiden andra framför honom.ALI sada je kraj =) Nu har jag insett att - han är den räte. Även om han bor i Bosnien. Jag vet att många är emot sådana förhållande, tyvärr, många utav ens närmaste. Jag hoppas i alla fall att vi kommer klara det.

2008-11-03 @ 20:22:55
URL: http://mojzivot.blogg.se/
Postat av: Emina

svar: Ma nije uvijek lahko ovo na distans al stas ide i pokusajemo si ono olaksati koliko moze. Ima 2 god i 8 mjeseci kako se zabavljamo a godinu dana ovako na distansi jer sam ja zivjela 2 god u Bosni. Otisla bila i radi njega ostala al se morado vratit u svedsku radi skole. A jel i tvoj dragi iz Bosne?

Pusa!

2008-11-03 @ 20:43:32
URL: http://belliss.blogg.se/
Postat av: Emina

Nu blev inlägget postat 2 gånger men det var nått segt med sidan! Sorry ;o)

2008-11-03 @ 20:55:38
URL: http://belliss.blogg.se/
Postat av: Branka

Ja, alla har vi haft en "ivan" i vårt liv. Och det är inget vi ska ångra, utan se som en erfarenhet, för man lär sig av sina misstag. Och vi ska vara glada att våra älsklingar väntade på oss i så många år! Det visar att vi är värda deras kärlek, och att deras kärlek är äkta. Jag tror på oss två, trots avståndet, för jag vet att det inom en snar framtid kommer vara bättre. Sen vad de andra säger, det struntar jag i. Jag tar inte åt mig av elaka och negativa kommentarer. Puss

2008-11-03 @ 21:24:23
URL: http://mojzivot.blogg.se/
Postat av: Branka

Ja, det är klart dem e värda vår kärlek oxå! Kako nisu, kada su nas cekali! :) Jag är oxå tacksam för den tiden jag hade med Ivan, för allt som hände har bara gjort mig starkare. Precis som du skriver så blir man en ny människa, man tänker på ett annat sätt, man uppskattar allt runt omkring sig, och man värdesätter den kärleken man får. Man lär sig att känna igen den riktiga kärleken. Ja, jag ignorerar och skrattar åt dem bara. För dagen jag står vid altaret, kommer de inte skratta åt mig längre. Då kommer de gå med svansen mellan benen. ;)

2008-11-03 @ 21:35:50
URL: http://mojzivot.blogg.se/
Postat av: Emina

svar: Hvala ti. Upravu si, treba puno ljubavi da se odrzi veza na daljini ovoj al to imamo i oboje znamo da je vrijedno se borit za to sto imamo. Dole sam zivjela u Zenici i nebi ostala.. mislim nije lose ovako al hemma är Gbg för mig ändå zato sam dosla nazad u swe. Nisam dole imala sta radit i pokusala sam ici na faks dole al nije me islo tako da za sad je svedska sto se mene tice dok ne zavrsim fakultete i to pa onda Bog znam gdje cemo zivjeti jednog dana :o)

2008-11-03 @ 21:44:27
URL: http://belliss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0