it's always taking me back. to the part. i'm always running from.



; one tree hill. älskvärd & enastående serie. one tree hill är bara en hög av episoder & säsonger för er. för mig är det en annan sak. för mig är det en vardag. för mig är det en verklighet. jag & min omgivning har huvudrollerna. och det svider att dagligen påminnas. om det man försöker tränga bort. det men försöker fly ifrån. är det menat att det alltid ska hinna ifatt en? är det menat att man ska leva i sorg & smärta? är det menat att ha så ont?

; serien har fått god kritik. den är älskad utav många. uppskattad utav fler. mitt hjärta säger mig att serien är en ledare. vi tittare. vi är bara följare. men det vi följer. har så stark karaktär & mening. jag älskar serien. för att den är så verklighetsbaserad. den är inte alltid lycklig i slutet. utan precis allt kan hända. precis allt som jag har upplevt hittills. känns som att jag är Lucas Scott i säsong sex. & ska göra en film utav min bok. min händelse. min berättelse. mitt liv.

; även om jag har sett 12 episoder utav säsong 6. så kan jag inte sluta kolla tillbaka på dom tidigare avsnitten. flera säsonger tillbaka. på tv sänds episoden om skottlossningen i skolan. om Jimmy Edvards. hans sista avsnitt. Keiths sista avsnitt. och det drar mig tillbaka. till en enorm fruktan. en enorm smärta. just den dagen. just den tiden. det drar mig tillbaka till förlust. utav någon som jag höll så kär. någon som var mig så nära. och varje gång jag ser vilket avsnitt som helst från one tree hill. påminns jag om något. och nu har det börjat påminna mig. om dina sista sekunder. om din bortgång. om hur ditt liv blev taget. så kallt & hjärtlöst. - smärta.

; ibland kan jag inte. eller vill nog inte. förstå. att det finns människor. som är kapabla till att ta någons liv. kapabla till att vara dom värsta mina ögon skådat. till att vara någons mardröm. märka någons liv med tårar & förlust. det finns människor som livnär sig på det. självklart tycker jag synd om alla offer. men jag tycker mer synd om gärningsmännen. dom är sådana för en anledning. kanske pga en dålig barndom. kanske pga misshandel. kanske pga mobbning. och det är problem. som vi människor undviker. vi lägger dom åt sidan. och förväntar oss att allt ska vara bra. att allt ska bli bra. vi skapar problemen själva. vi formar dom för varje gång vi undviker dom. ist för att anstränga oss. och erbjuda just sådant folk lite hjälp. det är aldrig försent. att finnas där för någon.

; så nu kollar jag på serien. som tilltallar mitt hjärta. min själ. och mina känslor. ja just det. ONE TREE HILL. är den enda serien som kan få mig till dom mest beska tårarna. till det ljuvligast skrattet. & den djupaste ilskan. den kan framkalla mina känslor. på ett sätt jag själv aldrig trodde var möjligt. jag är inte en person som gråter till filmer. men jag skäms inte för att säga. att mina tårar rinner och skapar floder till one tree hill. men det är inte negativt. serien har hjälpt mig att bearbeta så mycket. avklarat många av mina problem. bekymmer & smärtor. det är ju alltid lättare att se problemen när det gäller någon annan. blir typ som att man kollar ur ett annat perspektiv. då förstår man var skon klämmer. och tar tag i det. jag har gjort det. och jag har lyckats. så otroligt många gånger. TACK. det är allt jag har att säga.

; bär denna ondskan något namn? denna grymthet. detta hat? hur har det funnit oss. hur har det lyckats hinna ifatt oss? hur har det lyckats fånga oss alla. vad händer när vi inser. att det vilar över oss. och vi inte kan komma ifrån. säg mig. bär denna ondskan något namn? bär den ditt namn?

; nu ska jag tillbaka. tillbaka till serien. kolla på den och minnas. minnas utan att dränka mig i tårar. nu har jag funnit min styrka. jag ha övervunnit smärtan. och ja. det är serien som har hjälpt mig med det.   - / E.

Kommentarer
Postat av: sanda

ahha jodå det är int så katasdtrofalt som der verkar vara:D alltså menar du duscha dem döda? så nej hahah men vanliga duschar jag;P

Pusss!

2008-11-26 @ 17:17:36
URL: http://sssaannddaaa.blogg.se/
Postat av: besiima

ÄSKAR OCKSÅ DENNA SERIEN !!!:D

när jag kollar på den så känns dt som att man är med, det kommer lite tårar här å där i kod mene hehe:-)

2008-11-26 @ 22:31:30
URL: http://bemeg.blogg.se/
Postat av: maida

det är en speciell ålder faktiskt :) jåååj det ska bli så ruligt, längtam!

prije nisam bas volila oth, al sad.. can't be withot it! puss

2008-11-26 @ 22:42:09
URL: http://bjeleruze.blogg.se/
Postat av: Sanela

one tree hill är bäääst ;D

2008-11-26 @ 22:43:06
URL: http://sanelaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0