en man nuddade månen. en mur föll i Berlin. en värld kopplades samman av vår teknologi & fantasi.

; en politikälskare som jag. älskar att Barack Obama vann!  - svaka ti cast!




; äntligen händer det. äntligen är vår värld beredd på förändringar. varför jag nu räknar in alla resterande länder i USA:s seger och val, är just för att när USA tar ett nytt steg så hoppar alla andra länder också. Det som påverkar USA, positivt eller negativt, påverkar även alla oss andra också. Förstår ni inte helheten så kan jag säga att USA är John, och alla vi andra följer honom!

; en ny chans är kommen. en ny framtid har knackat på dörren. och ett nytt öde skrivs. inte endast för USA:s befolkning. utan för många fler. med Gud på Barack Obamas sida, så upphör dom oerhört onödiga krigen. & ödet skänker ljus & liv till alla som vandrar i världen.

; varför jag tror på att Barack Obama kan spika det till fullo, är för endast en anledning. Barack Obama, är en sann hjälte. inte endast en vinnare utan en riktig mästare i mina ögon. & en vinnare vet alltid var han är på väg. men en mästare glömmer aldrig var han kommer ifrån. & i sitt starka och oerhört perfekta tal som jag har läst om och om igen, erkänner han att han inte var -  den mest sannolike kandidaten för det ämbetet. inledningsvis hade han varken mycket pengar eller bidrag. men han gav inte upp. det är en människa som känner till skillanden på att leva & överleva. han såg ljus framför sig och kämpade att bli det han kom för att bli - USA:s första svarta president. ett levande mirakel.

; tusen gånger om har jag spelat upp scenen från Fresh prince in Bel Air med Will Smith, där hans kusin Carlton Banks berättar i tidig ålder för sin far vad han vill bli när han blir stor. Som ni alla förstår så sa han självklart President. men han la aldrig till första svarta, utan det gjorde hans far Philip Banks åt honom. För att få det vara komiskt besvarade Carlton fundersamt ; är jag svart?! men komedin i det hela kanske inte endast var en komedi. på 90-talet så trodde nog aldrig någon att USA skulle få en svart president.

; Barack Obama blev president på ett riktigt & ärligt sätt. Utan den krävande summan i fickan hade han endast viljan, styrkan & modet kvar. Låt oss öppna våra ögon & se. Att det vi har inom oss, är allt som behövs för att vi ska nå våra mål. För att vi ska lyckas med det vi planerat för oss själva. Låt oss se att under kan ske. att världen kan förändras. men vi måste vara eniga & vi måste vara öppna för förslag. För ingen kan allt. men alla kan något, och hittills borde alla veta att : tillsammans är vi oslagbara..

; jag vill dessutom innan inläggets slut dedicera ett riktigt hånskratt åt Sveriges statsminister. Fredrik Reinfeldt. som har under så kort tid in på hans 4 år som statsminister vänt upp & ner på allt Göran Persson hade byggt upp. Jag kan på fullt allvar inte påstå att Sverige blomstrade under alla Göran Perssons år som statsminister, men vi låg inte och drunknade under vattenytan som nu. Vi låg inte nergrävda & begravda som i dagens läge. Göran Persson var en smidig statsminister. han var själviskt precis som alla andra är. men omärkbart. och han lyckades alltid dra upp oss ur kvicksanden & löste problemen på bästa möjliga sätt. Fredrik Reinfeldt. du får svenskar att skämmas för sitt val & inte nog med det så får du dom att fly sitt eget land. STARKT JOBBAT, STATSMINISTER! Men för att få en positiv bild på Fredrik Reinfeldt, så borde han få lite creeds till att han svarar åt småbarn som skriver till honom. Lite mänslig är du trots allt. - skamset Sverige. skamset.

; Åter till mästaren som äntligen kommer att få denna värld som är ur balans att så på alla sina fötter. Grattis Barack Obama. Svik inte det folk som tror på dig, inkl mig! Grattis.



   

; Barack Obamas tal finner ni översatt på ; http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3701402.ab  - ENJOY


Kommentarer
Postat av: iidana

Kunde inte sagt de bättre själv, mkt bra skrivet

2008-11-06 @ 01:37:11
URL: http://iidana.blogg.se/
Postat av: Edija

jag vet att de var en fosterfamilj jer znala sam ga ija .. men se roliga e att folk säger olika saker hela tiden :S.. ja sam cula da je tako bilo al sada sta ja istina to Allah zna.. i ti tydligen:P ahha:D.

hahah naae men 13 bogte han är e 1,70 vec;O to kao ja fan :( ode vrjeme :P.. ahaha joj ti makar se makar odma vratila till din blogg jag orkade inte xD nesta mi se nije dalo vafan :P..



take care

2008-11-06 @ 08:15:31
URL: http://eddeliinoo.blogg.se/
Postat av: elmY

haha jag är en av de människor som vill klara allt på egen hand eller ja vill nt att andra ska komma nära mej..



jag är faktiskt ganska STOOOOLT över att jag klarar av pendlandet men nu är jag van o det är ganska skönt när tåg kommer i tif iaf :P.. nästa år aBd ska jag göra praktik i Sthlm o min mamma frågade mej "kan du pendla dit"? hahah



hasmir har en lillebror tror jag o han känner dej sen skoltiden (gymnasiet då)..



jarane då hoppas jag vi ses till helgen (H)

2008-11-06 @ 18:49:33
URL: http://elmys.blogg.se/
Postat av: elmY

höh ma vidim ja to kad läsam dina texter du e osså envis o vill allt på ditt sätt annars blir det inte av..



haha jag sa bara "Mami ako ti imas para da placas mina flygresor så gärna för mej" det skulle bara bli sådär 60 000 kr i månaden no bigg deal lixom det kan hon betala nooot..



hahah naj ovaj ne izgleda ko arap :P haha..



ehem Adnan, Dzenan, Dzejla de har hus tamo onaj område (borstahusen) eller va det nu heter sen har jag Dzemal, Melisa, Azra de bor vid Rådhustorget.. så halbva landskrona e min släkt (akta dej) haha känn dej skuggad :P

2008-11-06 @ 18:58:55
URL: http://elmys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0