you're my better half. there ain't no other .

; i en lagom stor stad. för snart 8 år sedan. föddes en liten pojke. vid namnet Eddie Ahmetovic. med dom finaste havsblåa ögonen i grå nyans. med det vackraste leendet & dom gulligaste kinderna. mina ögon hade skådat. han kom att bli den mest underbara ängeln utan vingar. han kom att bli den djupaste & mest älskvärda individen som varandrar på vår jord.. och sannerligen borde det förvåna mig. att jag 7½ år senare. skulle bli så fäst vid en person .. men nej .. det som förvånar mig är .. att min lillebror - lever mitt liv..

; i snart åtta år. har jag haft möjligheten att iaktta min barndom. steg för steg. dag för dag.  och varje dag utav dom här snart 2920 dagarna .. har jag fått höra. att lille eddie är precis som emina. att vi ser helt likadana ut. att min busighet har gått över till honom. att han är lika smart som jag .. ja , i princip allt. men under 7 år. så tyckte jag inte det. jag kom att stöta bort den här underbara individen så långt bort från mig. att jag inte kände någon syskonskap. utan .. han kom att bli en främmande människa. i mitt liv. han kom att bli okänd för mig .. vem var han?

; jag tyckte inte om honom. tyckte inte om något med honom .. men ändå slutade jag aldrig att iaktta .. det underbara livet han levde. jag sparade allt som minne. jag fångade stunderna. och nu när jag kollar tillbaka. har jag insett .. att jag fick en chans som väldigt få personer får .. jag fick uppleva min barndom. ännu en gång. ur ett annat perspektiv. vilket kom att bli så mycket bättre. för nu så förstod jag så mycket mer. jag fick se mina första tänder komma .. jag fick se hur jag började krypa för att ställa mig upp mot väggen och ta mina första steg .. jag fick höra mitt eget namn som första ordet . och nu .. än idag , så spelar jag upp små videosnuttar ur mitt minne .. då jag behöver det som mest.

; jag stod vid sidan om .. och avundades det liv han levde. den barndomen han fick lov till. tills en dag . då en person kom fram och sa. det här är ingenting jämfört med hur du levde. kom ihåg att du fortfarande är nr1 för oss alla. oavsett hur många det är som kommer efter dig. som liknar dig eller är som dig. du är vår 88:a .. du är vår "kucna sreca. ti si ponos porodice" och visst låter det fel i era öron. eller ser fel ut i era ögon .. men det finns tallöst många anledningar till varför just jag valdes ut . dom älskar alla barn lika mycket .. men jag har alltid varit vid sidan om .. och varit en favorit. förlåt dom gud. för att dom har syndat!

; men nu .. snart ett år senare .. har jag insett hur mycket jag har förlorat av mitt eget liv .. jag tog chansen för givet. och jag uppskattade inte den så som jag skulle .. tragiskt. men sant. jag ber inte om en tredje chans.. för jag behöver inte en barndom till. jag behöver bara ha min kärlek i behåll .. min kärlek till eddie .. för den kärleken är oändlig. den är enorm och innehåller tallöst många känslor. och nu har jag insett .. att vi inte kan bli mer lika än vad vi är .. vi är på skalet identiska. och jag njuter varje minut av det .. vi förstår varandra som ingen annan gör .. och vi älskar varandra mest .. vi är nr på varandras lista .. vädur & lejon .. så sant som skrivet .. dom som antingen går mest ihop eller liknar mest .. check & check .. =)

; finns inget som skiljer oss åt .. finns inget som kan sära på oss .. finns ingen som kan älska som oss . E & E . älskar dig zivote moj ..


; kolla bara formen på läpparna. näsan. ögonen. ögonbrynen - eller varför inte hela ansiktet .. dusa moja =) och linser gör susen .. kolla mina snygga bruna ögon =) HAHA ME LOVE -


Kommentarer
Postat av: besiima

ahaa hehe bas fino:D, ja posudila tu knjigu od brata i onda mi je dao na kraju:) hehe, super je, evo pocela sam je citat för andra gången :)



; hahahaha mah znas sta, folk handlar bara för det är REA å inte för de behöver något speciellt al eto det lockaar:-p hehe vidjecu ako nesto nadjem :D

hihi PUSS!

2008-12-30 @ 09:46:06
URL: http://bemeg.blogg.se/
Postat av: jasmiina

Hehe , kul oo höra :D joo faan ba bra meed henne hoon e ii bosnien nu :D jaa ska fiira meed familjen , kasnke killen :D sj da `pusspuss

2008-12-30 @ 10:40:19
URL: http://bebifaace.blogg.se/
Postat av: FEBB

ja ni var lika! ;)

2008-12-30 @ 10:44:39
URL: http://febb.blogg.se/
Postat av: manuela

jaa det visste jag också, börja lipa när de blev tsm igen i säsong 6:)

hahaha lilla jag, annars hur är det?:)

2008-12-30 @ 13:07:57
URL: http://maanuelas.blogg.se/
Postat av: elmY

näääw va söta ni är..



srecna ti nova godina i sve naj naj i 2009.. fino se provedi veceras, igraj malo za mene, pjevaj i jedi haha

2008-12-31 @ 14:48:52
URL: http://elmys.blogg.se/
Postat av: Carita

aw, så fint!

2008-12-31 @ 14:54:25
URL: http://minicookie.blogg.se/
Postat av: Milla.

Ett gott nytt år på dig :) kram

2008-12-31 @ 15:05:39
URL: http://honungssmula.blogg.se/
Postat av: Binela

Tackar :).. Lugnt för kommentaren, du förtjänar den! Znam da sam uvijek usla na tvoj blogg i gledala, fastnar för texterna, rubrikerna är lockande, underbart majkemi. Men eto som du sa sudbina pa sam te ponovo nasla :P



Jag har inte varit någonstans bara fullt upp, hade inte ens tid att andas kändes det som :S ..

I tebi sve najbolje, sad u novoj godini isto . Puss favoriten !

2009-01-01 @ 19:12:04
URL: http://binela.blogg.se/
Postat av: Anonym

kako mislis du stötte bort, ville inte se, lr hur du beskriver det..??

2009-01-01 @ 20:57:24
Postat av: Ezmira

Va fint skrivet :) O va ni liknar :)

2009-01-03 @ 20:56:28
URL: http://ledenekockice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0