ima nesto vrijdnije od vrata. to su tvoje ruke. oko moga vrata.

; frost. det var det första mina gröna ögon skådade när jag vaknade imorse. frossa. var det första min kropp kände av när jag steg upp ur sängen för att vandra runt i min trea. ensamhet. var det första jag själv insåg att jag upplevde. då jag öppnade ögonen och insåg. att det inte fanns någon runt omkring mig. för att finnas med mig. och vänta in just den dagen med mig. ännu en gång. skulle jag söka efter lösningen. ensam. på det sätt. gör jag det som bäst.

; jag höll i min kopp med varm oboy. och kollade ut genom fönstret. jag kunde inte tro mina ögon. jag kunde inte tro att marken kunda
glittra så mycket. det var som om någon hade hällt ut diamanteröver hela marken under natten. och dom låg där och glittrade för oss alla. men det var frost. frost som skulle få våra inre organ att rysa så fort vi gick ut. för så kallt var det. ute i den enorma & sorliga världen.

; marken må glittra. men det fick inte mig bort från tankarna om hur
grå & tråkig vår värld egentligen är. jag stod ensam i mörkret. femton minuter hade gått. och jag hade fortfarande varken tänt lampan. druckit min oboy eller flyttat på mig. jag var som fastfrusen. vid fönstret. jag var som fastfrusen. men egentligen var jag bara i en annan värld. där det skedde så mycket annat än sorg och smärta. där det fanns en gemenskap. där vi fanns återigen. hos varandra. med varandra. det var en värld. bortom det jag kan nå. men absolut inte bortom det jag kan drömma mig bort till.

; jag förklarade till E. hur det kändes att vänta in den här dagen. man följer dagarna med
ögonen. man väntar med hjärtat. hur ensamhet. sorg. smärta och rädsla närmar sig. hur den är villig att ockupera din värld igen. hur den är villig att trampa ner på dig. jag förklarade hur leendet dör ut från ansiktet. hur tårarna samlade till sig och föll ner som en flod. en efter en. dom föll ner för kinden och dog slutningen ut på läpparna. medan man tänker på den människan samtidigt som man vill ha sagt ; jag älskar dig. eller jag saknar dig. kanske både och. men pga tårarna. så har man än inte funnit styrka att göra två saker samtidigt.

; jag kollade runt. och jag förstod. att det var
verkligheten som höll mig fast. hur mycket jag än ville drömma mig bort. till det som är bortom det vi alla kan nå. det var just den frosten utanför som fick mig att inse. att lika mycket som kylan skär i våra inre organ. lika mycket skär smärtan också i våra hjärtan. det fick mig att inse att jag behövde vara för mig själv. så jag gick tillbaka till mitt rum. med mina fyra svarta väggar. som gav mig trygghet. som gav mig närhet. jag la undan min oboy på sängbordet. och la mig i sängen som består av röda lakan och svarta påslakan av sidentyg. jag kollade upp mot taket. och på nolltid. drog jag över täcket över huvudet. och försvann i min egen smärta. där jag kunde vänta in. det som skulle återupplevas. om några få dagar. det gjorde ont. men jag måste vara förberedd.

Kommentarer
Postat av: S.

Naj nisam mamina maza, nego sam nekad bila mamina jedinica ;D :D:D hahah.. Nae men dt knasiga m mej e att jag ej kan visa kännslor t ngn annan i familjen än min lille bror:S:S jag fattar nada. Jag har svårt m orden jag älsar dig . Har svårt o säga dem t ngn annan i familjen än brosan:S det e knas. Men så e dt.Njemu mogu govoriti 100 puta to bez ikakve muke il da se osjecam ne ugodno kao sto bi radila kad bi nekom drugom rekla, tad me tezi neki ponoso, neznam ni ja sta je ,al nesto jes uglavnom. Moze zbog tog bit sto sam ja sa bracom od kad se rodio bila i uvjek snjim vise se druzila nego sa setrom iako je 6 godina razlike izmedu nas dvoga.



A za mamu , sve ima svoj razlog. Ona je ne opisljiva, sta je sve prezivjela trebala bi je ko malo vode na dlanu drzat. Koliko se za mene ( za nas, seku i bracu ) borila to je ne oposlijvo. Iz mnogih razloga bi mogla zivot za nju dati' .



Ahh vidi je samo da joj je da luta :P hahah;D .. Neznam vala, nisam nista planirala.. zavisi na kakvom sam humör i sta ce ostali muhahah ;D



puusam

2008-12-03 @ 09:20:22
URL: http://senahida.blogg.se/
Postat av: mersiha

jaa.. jag bodde i bosnien fram till 1998.. sen flytta vi hit.. och sen 2002 har jag åkt dit varje sommar .. :) ali nije isto kao prije.. :P men de e tillfreddställande i alla fall =) puss

2008-12-03 @ 12:15:04
URL: http://meal.blogg.se/
Postat av: sanda

hahaha ahhhdet tror jag också!

Sta ima?

puss!

2008-12-03 @ 17:23:23
URL: http://sssaannddaaa.blogg.se/
Postat av: besiima

haha ma det är JÄTTE lätt bona, du bara markerar namnet du skriver å sen skapar du en länk,skriver hemsidan i den lilla rutan som kommer upp hehe:-D



- haha 20 kr samo??! jaoo jadna jaa haha al eto meni nije nikad zao dat pare:p jednom se zivi haajd ba:-D



- hehe ma ne vec det är jättevackert där på sommaren, fina å mysiga stugor å strand :-D kan d bli bättre haha al nije tako mysigt sada ja mislim:p hehe :-D

2008-12-03 @ 17:52:40
URL: http://bemeg.blogg.se/
Postat av: elmY

haha tack för din åsikt ja tyckam isto da sam tada bila lite för smal typ 66 kg o 180 cm mogla sam lätt sökat till toppmodel a sada sam se odebljala hela 11 kg vilket gör att man e lite skeptiskt till det hela znash.. al hvala Bogu doj je zdralja dobro je..



znam jarane kakvi su ti dani (ko to zna bolje nego ja), al eto nisi sama ako ti to pomaze?..



ma znam skola skola i skola it sucks verkligen :( al valjda ce nam se isplatit.. i aj ucim uvijek u kasne sate kad svi spavaju ondar mi tisina zavlada tad ja i knjiga postajemo jedno..



haha ma du kan sjunga den Kraj bihacke stare kule seta elma salih pase od sarajeva pa do bisca za njom momci uzdisase höhö..



ne men den Emina låten av Alen e dödlig ja je slusam i bilen evo ima par dana helaaa tiden min dragi får spel hahahah..



javi mi kad to bude bilo u LA det hade vatt kul o ses igen :D.. <3

2008-12-03 @ 23:58:01
URL: http://elmys.blogg.se/
Postat av: besiima

haha jaoo köper du mobiler så oftaa jao jao nebi ja to mogla, jag köpte ny förra veckan å den gamla ha ja haft i över 1 år så, al nekoristim ja tolko puno mobitel hehe kan hända att ja smsar mkt men snackar aldrig i den hehe :-D



- pa vad där i somrar na susret med folk från olika städer, organizovali za omladinu i tako:D kul var d iaf :-)..al kad sam dosla u svedsku tu smo zivjeli faktiskt :D PUSS!

2008-12-04 @ 09:40:58
URL: http://bemeg.blogg.se/
Postat av: S.

Ja , upravo tako . Al haj ba, det e väl så med alla , alla e speciella på sitt sätt... HAHAHA a u mene braco, reko volis li me ? Han ba seno de zavezi , hela tiden me pitas to , i nevolim te ! hahahahah ... han e såååååååååå lik mej to je ne opisljivo . Ono mama uvjek kaze "bas se vidi da ste brat & sestra" a medan jag o syrran ko nebo i zemlja hahah .



Za vikend draga , nemam blage. Cu da vidim ako onaj moj ima vremena , ako nema then nesto hittat på m kompisarna;D .. U? åka hem il tu ostat ?



puuusam

2008-12-04 @ 10:08:20
URL: http://senahida.blogg.se/
Postat av: S.

hahahha mah ja i braco se ne licimo tolko kao sto se sestra i ja licimo , folk tror vi e tvlingar o att hon e den äldre ahhaha a ja 3 god stariija (H) me looove it !! ;D;D A ponasanje ja & braco ahhaah ljuniti isti bona.



hahaha mah upptagen dragi moja ti , trc tamo , trci vamo. Al we'll see;D Jo preciis, biti m familjen radi bajrama a i et godina kako je preselio na ahiret ( da mu je rahmet dusi ) Minns en gng .. Moj rodendan bio .. i ono de ba nena je u bolnici , tako da nije mi se bas slavilo , slavilo.. tako da kompisarna kom över ono , hade roligt på så sätt.. ( hon hade legt från den 12 .. a meni 13 b-day..) o mi zvali tetku on0 da pitamo kako je osv. Ona ce ti, jako ja bila u bolnici bilo joj je bolje.. Sen :/ Taj dan 13... nekad , neznam kad .. Ona nam preseli na ahiret.. a mi tek sutredan saznali :/ Tako da mozes zamislit ja se ovamo lafo roala a u mene nenan na ahiret preselila Mozes zamislit kako mi je bilo .

2008-12-04 @ 10:43:57
URL: http://senahida.blogg.se/
Postat av: Edija

Heeej emiinaaa :D.. jooj sry sro ovako segam men som sagt I suck dude :(.. izvinavam se o jag skrev edet spec på min blogg te dig o sandzå:$... men addaj me na msn ist jer ja o blogg har våra konstig dagar :P ahahha:D..



hoppas allt e bra med dig !! och vet att du o min sea har gjort framsteg (H) ahha:D



PUSSS!!

2008-12-04 @ 10:54:35
URL: http://eddeliinoo.blogg.se/
Postat av: mersiha

juu jag kom ju så pass sent.. så att jag fortfarande kan komma ihåg allt sto me prema bosni vuce.. nikad nisam bila ona osoba som dras izlazcima i festama i tako..ja e mer naturmänniska.. najradije bi citavu bosnu prosla sve livade sve gradove sve sume.. al jbg.. nemogu.. minirano.. :P haha... najvaznije je da se ne zaboravi jezik.. jah håller på och glömma.. :/ al necu ako Bog da.. vjezbat cu ja=) pusspuss

2008-12-04 @ 11:13:25
URL: http://meal.blogg.se/
Postat av: sanda

jahaa zato tebe ni nema. hahah. varför va du på sjukhuset bona?

puss!

2008-12-04 @ 15:01:56
URL: http://sssaannddaaa.blogg.se/
Postat av: besiima

haha uhhh hatar bilar:P hehe:-D



-haha jaoo det låteeer kuul:D haha jag tycker om sånt jer man lär känna jättemkt folk:p haha ma nesjecam se ja dragaa moja bila sam mala:p hehe al sad kad sam bila za ljeto pravo je fino tu :-D PUSSS!!!

2008-12-04 @ 21:36:48
URL: http://bemeg.blogg.se/
Postat av: Liene

sv: Fast OTH är också bra, om jag skulle kollat mer på det skulle jag säkert gillat det ännu mer:)



Otroligt hur du kan skriva!:D

2008-12-05 @ 10:45:16
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: minela.

så bra skriivet :D

2008-12-08 @ 20:47:07
URL: http://miineela.blogg.se/
Postat av: minela.

haha nema nista, mst plugga, dt e tråkigt:/ a kod tebe :D<3

2008-12-09 @ 17:01:39
URL: http://miineela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0