na dlanu mi tvoje ime citaju .. zbog tebe zivu me sahranjuju.



; donesi te mi pramen njene kose u postelju. ja nista nemam osim tu zelju posljednju. da osjetim miris njen na jastuku. ostao sam je zeljan u zivotu. i sad me po tebi poznaju. i sad me za tebe pitaju. na dlanu mi tvoje im citaju. zbog tebe zivog me sahranjuju. sad idem tamo gdje ne zivi se od nadanja. umorila se ova dusa od prastanja. moja zvijezda nije dugo trajala. ti si dosla kad se vec ugasila.

; för er som inte förstår, här kommer det på svenska - hämta mig en slinga av henne hår, i min säng. jag har inget annat än det som min sista önskan. att känna av hennes doft på min kudde. jag har stannat med en önskan efter henne i mitt liv. och nu känner dom igen mig genom dig. & nu frågar dom mig efter dig. dom läser ditt namn från min handflata. pga dig så begraver dom mig levande. nu går jag dit vart man inte lever på hopp. min själ har blivit trött på att förlåta. min stjärna varade inte länge. du kom när den hade slocknat.  OBS ; ursäkta min översättning , men jag är inte så duktig på det bosniska spårket. jag gjorde mitt bästa UTAN lexikon =)

;
efter all dagens lycka. blev jag svept av tårar in mot natten. instängd i mitt rum som fortfarande består av fyra svarta väggar kände jag mig så öppen. mot mig själv. och efter ett tag. så kom dom forsande nerför kinden. nu har det gått timmar sen jag började. och än har mina tårar inte funnit sitt slut. kanske . men bara kanske. är det mitt fel? kanske borde jag låta dom komma då dom vill. och inte då det passar mig. men ikväll. så var det just en sån kväll. då jag skulle tillåta mig själv. att vara svag. framför mig själv. framför andra. men fortfarande inte framför dig. vad kallar man en sån kväll om inte - moment of weakness.

; som en blixt från den klara himlen. så kom den här låten upp. jag tryckte på länken. som du skickade. och det dundrade från högtalarna. det finns en anledning till att jag inte kan lyssna på den här låten. & den anledningen är en person. det finns en anledning till att jag undviker just dom här orden. för som elma brukar säga. man kan inte beskriva sin kärlek till musik. men musiken förstår dig precis. och beskriver allt så ordagrant. well, det var precis vad den här låten & dina ord gjorde. var du tvungen att skicka den A. var du tvungen att ta mig dit. vart jag varje dag flyr ifrån? är det mitt öde att stanna kvar och vänta?

; varför kan jag inte publicera din bild. varför har jag inte styrkan inom mig att göra det och låta hela världen se. vem du är & hur du ser ut. låta dom förstå vad jag menar när jag beskriver dina ögon som såg igenom mig på nolltid. ditt leende som inte sa mycket men åstadkom mirakel. dina armar som gav mig den tryggheten vi alla är i behov av. ditt hjärta. som gjorde allt för mig. varför finner jag inte ett sätt. att bara sätta upp. en enda bild på dig. för att låta all världens befolkning bli lika glad som jag blir. när jag ser ditt foto. ditt leende. dina ögon . ja i princip. hela dig. varje dag. för det går inte en enda dag. utan att jag kollar på dina bilder .. inte en enda. så mycket betyder du. så mycket älskar jag.

; varför sa du inte andra gången det du sa första. varför upprepade du inte exakt samma ord. för jag hörde dom. & jag blev överlycklig. men sen bleknade dom bort i ditt minne. och helt plötsligt stod du framför mig. väl förberedd. med ett annat tal. ett tal jag inte såg komma. ett tal som fick mig att sjunka. & än idag är jag här nere. långt under vattenytan. långt under havsbottnet. utan att förstå vems fel det egentligen var? men oavsett svaret. så känner jag på mig. i mitt inre. att jag aldrig hade gett upp skuldkänslorna. dom lever vidare med mig. för något eller någon säger mig ; att felet ligget hos mig. & nu efter all den här tid. så börjar jag tro. att det faktiskt är sant. men att det är för sent. alldeles försent. för som du sa ; jag kom när din stjärna slocknade.

; gryningen smyger sig sakta fram. den kalla & tysta gryningen i slutet av december. som symboliserar mycket. som symboliserar dom få dagar kvar av det här år. dom få dagar kvar av minnen. kärlek. saknad & längtan. för nästa år kommer det nya möjligheter. nya tag. mer eller mindre. en ny början som leder till ett nytt & annorlunda liv. gryningen smyger sig fram. emot mitt fönster. för att knacka på. för att be mig att komma ut. ännu en gång. i den här kylan. för att komma ihåg. hur det en gång var. & för att få fram en bild på hur det hade kunnat vara .. men aldrig blev ..

; jag känner av i mitt kalla inre hur mitt sista hopp om att du ska beröra mig som förut sakta men säkert dör ut. samtidigt som jag släpper mitt hopp och låter det glida ur händerna på mig. vill jag skrika av smärta. jag vill skrika så du hör. hur mycket jag vill att du ska komma tillbaka. jag vill att du ska höra. att jag inte vill leva utan dig. även om jag vet att jag måste. ditt foto tröstar mig än. på ditt foto står det skrivet - att du älskar mig! och medan mitt inre blir helt tomt. vandrar jag ensam i staden som sover. & det får mig att undra. om du gör likaså? för ensam som jag är. har jag bara en önskan. att kunna se dig framför mig. och låsa in mig själv i din famn. din famn som får hela världen att försvinna. & kvar finns bara du & jag .. du & jag som en gång förr. för länge sen.

; jag sörjer .. det gör jag. jag sörjer för att jag inte vet vilka stigar jag ska gå. för att min väg ännu en gång ska korsa din. kanske hade jag gjort rätt den här gången. kanske men ikväll så hade jag inte tur. istället för att korsa din väg. så sörjer jag efter dig & ditt leende. precis som varenda bladlösa trädkrona sörjer efter sina löv. tillsammans sluter vi ögonen och tänker på det som får oss att vara vackrare. gladare och lyckligare. skillnaden mellan träden & mig är att träden får nya löv när det kommer en ny årstid. men jag får varken ditt gamla jag eller en ny av dig tillbaka. så jag har vant mig vid att kolla på din bild. släppa några tårar & vara glad för dom underbara minnena vi hann skapa. än idag lyckas jag att bära dom med mig- vart jag än går. vart jag än befinner mig. finns du med mig. i mitt hjärta. precis som då. precis som resten av dom kommande dagarna ..

;
en enkel fråga K. ska det göra så här ont?

, i'm out / E +3

Kommentarer
Postat av: manuela

hahah jag blir avundsjuk på dig NU:Ohaha..

Gbg is the shit:D

annars vad händer idag o så?:)

2008-12-28 @ 09:56:39
URL: http://maanuelas.blogg.se/
Postat av: Liene

sv: visst gör det:) mysigt som sagt.

2008-12-28 @ 11:03:59
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: D.

bogami neznam ali recu ti na msn kad saznam :) I promise!



Draga, neznam sta bi ti rekla na ovaj tekst . :( I'm here! Puss

2008-12-28 @ 11:39:42
URL: http://dzulzulejha.blogg.se/
Postat av: Anela

hahah han äre bääst :') sunce vam kalajsano

2008-12-28 @ 12:21:53
URL: http://anelas.blogg.se/
Postat av: Liene

sv: okej, jag gillade mest den tredje:)

2008-12-28 @ 17:16:06
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: besiima

da pa to je to , zao mi oniha sto se nikad ne nauce att kärleken varar aldrig föralltid å sen blir dem sårade:) al stas,, Sta ima kod tebe?! Sta se radiii?:D:D PUSSS!!!

2008-12-28 @ 17:31:33
URL: http://bemeg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0