if you ever been in love. you would know what I mean <3

; efter att ha mött gryningen med mina ögon. i hopp om att gårdagen skulle försvinna & tina bort i morgondimman. förstod jag att det endast var ännu en vardag som knackade på dörren. inget skulle försvinna. inget skulle ändras. det fanns inget du skulle ta tillbaka. för i din värld. i ditt liv. i din vardag. har gårdagen aldrig hänt .. så nu. så många timmar senare .. försöker jag släppa det. och intala mig själv att du inte menade det du sa. jag väljer att göra det jag alltid gör i situationer som dom här .. jag sluter mina ögon . och jag bludar för verkligheten .. den är för grym , så jag skapar en mildare .. som mitt hjärta klarar av att bära med ett leende . så nu ler jag ! precis som vilken dag som helst .. nu ler jag =)

; delad glädje - trippel glädje. delad sorg - fortfarande en sorg. iaf min sorg .. den går inte att dela på. den har ristat in sig hos mig & vet hur stor dos jag ska ha av den dagligen för att klara av mina vardagar. i min verklighet är jag ute till havs. någonstans som kanske är havets mittpunkt. lika långt åt alla håll & kanter. där man inte kan se något annat än den färglösa horisonten. jag sitter i en båt. med vatten upp till knäna .. det är tallöst många hål i båten. tallöst många hål som jag har gjort. omedvetet? medvetet? det kommer jag inte fram till. hur mycket jag är grubblar över det. men jag vet att varje gång jag för det vidare. så kommer det ännu ett hål. och jag blir fast i tänkandet. om det verkligen är värt det. värt att få mig att sjunka ner till havsbottnet. skulle jag trivas där. med tryck i öronen & utan luft. väljer jag själv att ha smärta i mitt liv. eller har jag bara inte fått reda på att man kan dra i spaken & bromsa allt. & bara leva i nuet. men detta är ju mitt nu. hur gör jag då? jo. som vanligt så fortsätter jag .. att sjunka . eftersom det alltid är viktigare för mig att alla andra mår bra först. och jag? jaa det blir väl som det blir.

; säg mig du .. hur skulle du ha gjort i en situation som min? hade du som vanligt stannat på vägen?

,
i think about you all the time. if not every minute .. so, what do you do after love?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0