i want you in my life. for the rest of my life.

; en främmande stad. en främmande tid. en främmande dialekt. ett främmande folk. men mitt vanliga liv. min vanliga sorg. och mina vanliga beslut. nu var det inte långt bort. nu var det inte mitt i ingenstans. nu var det hemma hos henne. och där satt jag ensam. helt ensam. i väntan på något. själv visste jag inte vad. allt kändes så annorlunda. allt kändes så nytt. allt kändes så - främmande. men det varade inte länge. för allt som är nytt. är nytt i endast en dag. dagen därpå. är allt precis som vanligt igen. ångest? kanske. har nog bara insett att det inte finns någon meningen med att fly längre. för inget i livet är så nytt som du vill att det ska vara. en dag blir allt gammalt igen. och du står med precis samma beslut i händerna igen. utan den blekaste om hur du ska handla nu. fast. men ändå fri. hur kan det vara möjligt?

; här var allt så olikt det jag var van vid. lägenhet som lägenhet. skillnad? min var ensam. min var kall. min var uppdelad i minnen. sorg och smärta. den jag sitter i nu. är varm. den är välkomande. den är precis allt min aldrig har varit. för mig själv. och det får mig att tänka på en sak I. sa för inte så länge sen. lillasyster. jag kunde inte ha sagt det bättre själv. allt var så annorlunda men lillasyster fick allt att kännas så bra. så vanligt. så hemma. - tacksam. absolut. på tallöst många sätt.

; ändå. så kunde jag inte glömma. var jag kom ifrån. och vad som väntade hemma. i min trea. i min lägenhet. som är tom. som är mörk och smärtsam. till slut insåg jag att det som krävdes var en resa. en liten resa. för att få mig på klara tankar. som fick mig att fatta rätta beslut. det som krävdes var ett nytt ställe. nytt folk. och många nya leende. sen stod jag där. och väntade mig något. som sagt. utan att veta vad jag väntade på. jag visste att det någonstans fanns hopp. att det någonstans fanns trygghet. att det någonstans fanns kärlek. var hennes hem. mitt någonstans? för det jag inte hade. fann jag där. och när jag kollade mig omkring. med allt det nya i mina händer. insåg jag hur mycket jag egentligen hade. som jag borde vara tacksam över. och på en sekund. tog jag mig själv i kragen. och blev det. tacksam. för all framtid.

; varje kris innebär nya möjligheter. varje dag får vi en ny chans att börja om. så många dagar som det gick. så många gånger hade jag chansen att börja om. men det fanns en del av mig. som drog mig tillbaka till livsstilen jag en gång levde. och krisen kom precis lagom i tid. för nya möjligheter. för den här gången. hade jag mod att möta verkligheten. ta den hand i hand. och gå längs vägen. som förut inte ledde någonstans. som inte hade någon mening. den stod öppen. och jag spred ut mina vingar. och började att flyga. att känna mig fri. jag började att leva - utan att vara fast.

; resan börjat att gå mot sitt slut. och jag insåg att varje utgång. var en ingång till något annat. att det finaste man kunde ge en vän eller en i familjen. var en del av sin tid. varje dag. det uppskattas och värderas högt. omtanke. det är viktigt det också. men omtankar som planeras för morgondagen räknas inte idag. varje dag har sin början. sitt slut. och sin slutsumma i bra och dåliga saker man har gjort. den som är villig att hjälpa någon. har rätt att kritisera människan också. men definitivt dra gränsen innan man börjar döma personen. man lyckas åstadkomma så mycket i sitt liv. och man betyder så mycket för världen att man själv inte förstår helheten i det hela. någon står i skuggan idag. för att någon annan för länge sedan planterade ett träd. din insats behöver inte betyda mycket för den här generationen. men en dag. så ska du veta. att allt du har gjort. uppskattas. och värderas. och du blir minnesvärd. kanske inte för hela världen. men iaf. för den som älskade dig högre än något annat. och för att formatera om det hela till en mening - kärleken blir större när vi slösar med den. så dela med dig.

; ibland räcker inte orden till. för att säga det man vill. men grund i botten. så borde orden jag har skrivit. berätta en hel del för dig. lycka. det är vad du bringar mig .. lycka är vad du har skänkt mig. och lycklig är jag med dig . utan dig. vid sidan om dig. ifrån dig. för jag vet att du finns till. och erbjuder mig det okända stället. som du får att kännas som hem. - tack lillasyster .. <3

Kommentarer
Postat av: vesna

sucky =)

2008-12-16 @ 21:42:15
URL: http://sanjavesna.blogg.se/
Postat av: besiima

hehe nisam vala, jos sam u nekom soku:p hehe det måste upplevas för att kännas bona:d



;Bilo je super!:D nisam odavno ovako bila slobodna CJELI vikend tako da je bilo enormt sköönt!:D

Kakvu knjigu citas bona? ;-) PUSSAM!

2008-12-16 @ 22:12:30
URL: http://bemeg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bli medlem på GratisMode.se och börja samla ihop poäng som du sedan kan växla in mot presentkort på exempelvis H&M, Kicks, Vero Moda m.fl

Det finns ingen hake - medlemsskapet på GratisMode är 100% gratis.



Bli medlem här !

http://www.gratismode.se/?c=24151

2008-12-16 @ 22:53:21
Postat av: sanda

haha usch ja fan:P stackaaaarn. kako te tema bona? ma jag mår fint, tog bort min tandställning idag:D hahahh pussss!

2008-12-16 @ 23:19:49
URL: http://sssaannddaaa.blogg.se/
Postat av: mersiha

vah.. fan va kul.. :) var du på festen eller ?? ju da det var ganska kul :D för dig då? :D puss

2008-12-17 @ 00:03:04
URL: http://meal.blogg.se/
Postat av: Diinchii

svar: hahaha pa mora se resati dock se moze :)bilo mi je super :D kako je tebi bilo kod sestre? Puss

2008-12-17 @ 00:07:44
URL: http://diinchii.blogg.se/
Postat av: minelaa

okejokej. ja znam haha , dt e alltid så. jag vet inte, men får nt sitta hemma fan:O haha :(mst göra nått kul iaf..haha älskar din blogg:D

2008-12-17 @ 14:36:13
URL: http://miineela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0