but this morning i can hear. his voice repeat to me. the same question again - do you love me?

; självklart har jag tjuvkikat lite på belmas sida igen (www.belms.blogg.se) & fann en lista jag tycker hade varit rolig att göra .. iaf när man är så uttråkad som jag i väntan på att familjen ska samlas så att vi kan fira jul =) here we go ..

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
ja. absolut. det lyckas man med varje år .. & varje år blir allting så mycket bättre ..

Höll du några av dina nyårslöften?
en självklarhet .. varje år har jag precis samma nyårslöften. fuskit att jag alltid har det men det är dom enda jag vet att jag inte kommer att bryta .. endast för att jag inte kan ..


Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Oh ja. en hel del faktiskt . blev förvånad över hur många barn det kom helt plötsligt .. och trots att jag inte tycker om barn så önskar jag alla lycka till med sina =)

Dog någon som stod dig nära?
Kao i svake godine . nestane mi neko s ovog prokletog svijeta. kao i svake godine .. lomi mi se srce u komade . kao i svake godine .. dusa postane sve vise i vise prazna . ali kao i svake godine .. nadzem neku snagu da prebolim !

Vilka länder besökte du?
ehm .. en hel del. bosnien . kroatien. serbien. tyskland. österrike. schweiz. frankrike. tjeckien. italien. danmark. & det är fler , bara att jag inte kan minnas resten .. får väl kolla passet :P

Är det något från tidigare år du saknat år 2008 som du vill ha år 2009?
just det där lilla extra ..

Vilka datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
en massa datum faktiskt. kan inte beslut mig för ett datum. men ska det vara absolut ett . så blir det den 31 juli - 08. min 20årsdag =) andra bästa dagen var bijelo dugme koncert 8/11 -08


Vad är det bästa som hänt dig år 2008?
förutom att man har träffat en massa männsikor & rest runt som en galning så är nog vardagen i sig själv det bästa som har hänt mig. finns en massa andra saker också. som blir alldeles för mycket om jag börjar skriva ner allt :P men bijelo dugme koncert är top 1 på listan .. ABSOLUT!!

Största misstaget?
att jag gav upp just om den personen. det är sällan man får en andra chans att komma någon nära. jag hade den & jag sumpade den.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
både det ena och det andra .. jag är proffs på att skada mig och på att bli sjuk .. and it sucks man!

Bästa köpet?
förutom mina materiella saker så måste jag nog säga biljetterna till resorna =) sen som pricken över i:et .. min biljett till Bijelo Dugme koncert!

Vad spenderade du mest pengar på?
bortsett från kläder & skor så måste jag nog säga - RESOR!

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
jordin sparks - tattoo .. ayell - why .. ne-yo - mad .. dino merlin - da sutis  .. tose proeski - pratim te .. ljuba alicic - s prvom kisom .. BIJELO DUGME - RUZICA SI BILA! + massa fler ..

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
definitivt mycket gladare .. tror knappast det finns en människa som är glad lika mycket & så ofta som jag =) definitivt gladare för en hel bunt saker ..

Har du förändrats mycket?
jag förändras alltid mycket .. varje år förändras jag med något. och varje år blir jag ännu mer stolt än året innan för allt jag har åstadkommit.

Vilket plagg använde du mest?
måste säga att det är tights & tunika .. men sen jag fick francis skjorta nu för knappt en vecka sen måste jag säga att det är mitt favorit plagg och att jag missbrukar den hela tiden .. tvättar den & på med den igen =)

Blev du kär i år?
ja då. i år insåg jag hur kär jag verkligen har varit .. & det är en skön känsla att vara kär .. =)

Favoritprogram på tv?
OTH - absolut ..

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
hatar absolut inte någon .. kanske inte tycker om vissa , men har en sak att säga till om dom .. hat är också en känsla & inte ens det är dom värda!

Bästa boken du läste i år?
måste nog vara flyga drake, förlorad barndom eller snälla pappa, nej! min syster rekommenderade alla tre. läs dom & börja uppskatta era föräldrar & ert liv .. det finns så många som har det så mycket värre. jag menar inte nu att ni ska grubbla över deras historia .. men ibland inser man inte hur underbara ens föräldrar är .. det finns så många som aldrig en fått den lilla kramen som vi tar för givet ..

Något du önskade dig och fick?
jag önskade mig en hel del . fick en massa mer .. men måste nog säga att det antingen var resorna pappa betalade .. eller materiella saker som är placerade i mitt hem nu ..

Något du önskade dig men inte fick?
nej . det tror jag inte . jag har fått precis allt jag har önskat mig .. och lite till ..

Årets bästa film?
SEX AND THE CITY , måste jag nog säga .. en av dom bästa filmerna genom tiderna . kanske för att jag själv har följt den Carrie & Big historien hos mina vänner :)

Ett uttryck du missbrukat 2008:
"jag hatar dig"  , är nog det jag missbrukat när det kommer till kimberly .. men också en hel massa mer .. "älskar dig" till min lillebror ..

Något som du irriterat dig på under året?
jaa .. en hel del .. att saker inte blir som man vill & att människor kan vara helt pantade i huvudet .. men livet är som det är .. vissa är smarta andra är bara födda till att vara idioter ..

Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
min pappa hyrde en av dom största lokalerna i bih .. samt hotellet till alla gäster & där gästade några av mina favorit artister som pappa hade bokat . festen pågick till morgonen därefter gick alla till sina rum i hotellet & deckade  .. man that was a dream come true ..

De bästa nya människorna du träffade?
lätt sagt alla från STS ALPR. men också kimberlys umgänge i jönköping ; irma , martin , francis & ibbe ..

Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
bortsett från kläder efter humör .. så min egna stil som jag älskar av hela mitt hjärta .. underbar & bäst , skulle jag beskriva den med .. skönast också kanske :P

Favoritmånad?
Juli & december .. lätt :)

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
jaa . men det är bara abstrakta saker .. eller det finns en massa saker som skulle få mitt år att vara bättre . men det är mitt fel att det är precis så som det är .. jag ångrar inget , men jag hade gjort det annorlunda om jag hade fått en till chans .. =)

Vilka utmanar du att göra denna lista?
alla dom som känner för att dela med sig lite :)


;
nu har familjen samlats .. vi ska kolla på kalle anka .. käka & öppna julklappar .. farmor var sist in i huset såå nu är det dags för mig att lämna datan & dra mig till tv-rummet .. uppdaterar lite senare .. PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0