it's all about being somewhere.

   - STS ALPRESOR , RESELEDARKURS , -08

Satt och kollade på bilderna igår , och tänkte tillbaka på hur man stod och väntade på bussen. Försökte få någon jävel att snacka, för alla var spända och nervösa över hur den närmaste tiden skulle se ut. Det var inte lönt att slåss om dom bästa platserna i bussen, för kursledarna var redan igång med att knäcka våra planer .. Strax där på fick vi sitta två och två, och självklart hade dom bestämt vem som skulle sitta med vem =) Bussen rullade iväg och vi fick lite uppgifter, klart som fan att den första var att vi skulle snacka i mikrofon. Mer eller mindre så var alla nervösa , fast vissa försökte leka tuffa :P Redan på båten fick en grupp ta över och vara reseledare , kan inte påstå att dom kände sig säkra i vad dom gjorde, för benen skakade hos var och en :P Men duktiga var dom. Vår egna eurotrip hade börjat. Full av äventyr, främmande människor och stress. Allt handlade om att lägga sig sent och inte sova alls. Knappt äta men ändå ha energi så det räckte till för hela gruppen. Dessutom så var allt som hette TOALETT - Bortblåst med vinden.

Vi passerade stad efter stad, och jag kan säga att hade man haft mer tid än vad vi hade i städerna, så hade det inte varit hälften så kul, för det som var det roliga, var nog att det var så hektiskt , att allt bara flög förbi :P Dresden vandrade vi mer eller mindre bara igenom - mycket historia .. Berlin tyckte jag ändå var FUN. Vi fick lite mer än en timme att "kolla in" staden på .. Så jag började visa runt min grupp, i och med att jag hade varit där förr. Allt jag ville var att handla på NewYorker, men fick dom andra att tro att jag skulle "visa" dom runt :P haha , dessvärre så låg Tvtornet nog lite längre bort än vad jag kunde minnas, så det fick sluta upp med att ta taxi till mötesplatsen :) SÅ VÄRT DET. Prag blev vi Guidade igenom, mycket mycket historia - LOVE IT! men däremot så fick vi lite mer tid i prag än berlin och dresden. Handlade lite, tillbaka till bussen för att köra mot Salzburg och FINAL DESTINATION  för nu - skidorten, Bad Gastien. Skönt att slippa byta hotell hela tiden, nu var vi bosatta i Bad Gastein, trots att vi skulle vara på vandrande fot typ hela tiden :P

      - Vissa av oss, inkl. jag var inte beredda på att det skulle regna, vi hoppades väl på att regnet stannade kvar i Sverige, men istället fick vi vandra i det som kändes ett helt dygn i ös regn. Samtidigt var det internationell dag, så ingen svenska fick det snackas, och den som gjorde det , skulle ha på sig sockorna som man hade vandrat i under "after walk". Konsitgt nog erkände alla för kursledarna att man förbrukat det svenska språket, så det slutade i att ingen hand var sockfri :P Min grupp, som då bestod av Shadi, Hanna ( som dessvärre blev sjuk och inte fick vara med) William & Jacob, sen fick vi Kristina ist för Hanna, skulle arrangera en barrunda.. MAN VILKET SLIT. Men vi fixade det, och inte en enda jävel var nykter, förutom jag så klart! Värt att minnas, uppe hela natten. 4 barer möttes av oss, men EDEN sparade vi till slut, vilket kom med det bästa resultatet :) När vi skulle bege oss hem för att lägga oss, var det vissa som stannade uppe för att jobba med sina uppgifter till dagen därpå. Kan inte minnas att jag låg mer än 20 min i sängen, innan kriget bröt loss. Folk kom och bankade på dörren, det var akut och vi skulle möta kursledarna i samlingsrummet - Mozarts Saal. Ibland är det skönt att vara nykterist, för då alla andra hade däckat, skrev jag klart mitt prov, som dom överraskade oss med :P

        - Vissa klarade inte av stressen och hoppade av, vilket jag tyckte var synd, för visst bortsett från dom dagarna vi blev torterade, så hade vi faktiskt några få timmar, att skapa minnen på - som är underbara nu. if i could, i would do it all over again. Sen skulle vi upp till europas högsta berg - GROSSGLOCKNER. Ligger väl på 6000 ngt meters höjd :P SNÖBLIND, var en av sakerna man blev däruppe, skadad och hungrig är några andra ex. Vandra till Badhof Gastein, BöckStein - snacka lite om SaalBach, Vallee Blanche, Chamonix, Sport Gastien, Frankrike, Schweiz och sånt! Tusen andra ställen, som jag bara kan inte minnas nu. Min grupp skulle fixa en dagsresa till Salzburg, man that was fun.  Vi skulle snacka lite om Mozart & Mozart Kulan, samt om kyrkan och Festival lokalen. Vi grejade det, ganska bra :P Där fick vi mycket tid, för mycket tyckte jag för att bara vara i Salzburg. Sen kom höjdpunkten - VENEDIG , ITALIEN! Där åkte vi gondol båtarna, vandrade runt, handlade och åt allt från pasta, pizza och glass - Italiens självsäkra specialiteter. Där hade vi typ 4 timmar, att bara ha kul på :P Till och med handla lite förbjudna prylar :P haha den dagen var absolut TOPP 1. 

     - Min grupp, som då hette GRÜNER BAUM (grönare träd, kanske?) skulle leda vandringen till grüner baum. Kul som fan, men ganska oförberett. Vi kunde inte ens vägen, så det handlade om att vara impulsiv, vi fixade det skit bra, tills vi började närma oss. Vi hittade inte restaurangen vi skulle käka på :P Var fan låg Himmel Vand? Vi erkänner, det blev ganska många stop på vägen, men ni måste erkänna att vi hade roliga saker att göra under alla stopp :) Vi kom fram till en "bondgård" där restaurangen gïck efter att fixa hemlagad mat- en åt gången! det hade vi inte tid till, så våra planer om att åka LOKALBUSSEN ( som skulle ge extra poäng ) kraschades. Vår chaufför fick hämta oss. Maten smakade skit för min del, men dom som känner mig vet att jag är kräsen när det gäller mat och äter 3 utav 7 dagar i veckan :) Istället så gick jag och störde personalen, då en kvinna svor åt mig, olyckligvist förstod jag henne, för hon svor på bosniska, sen så försökte hon bli vän med mig :P Kontisgt folk det finns i Österrike. En minnesvärd kväll var också Österrikiska afton. Gud vad kul vi hade, det var en kväll att minnas livet ut. Körde lekar & vi dansade som man gjorde förr, och allt var helt underbart. 

             - Slutligen - THE LAST NIGHT. Den var härlig, suverän middag för dom som äter kött, dessvärre fick jag typ vara utan middag varje dag för salladen smakade mer eller mindre alltid skit. Då var det dags för grupperna att uppträda. Vårt nr var bäst - OAVSETT VAD ALLA ANDRA SÄGER. Visst - Vill jobba på Bad Gastiens toppar, var bra det också. Men vi fick sminka vår killar till värsta DragQueens, dom var klädda i bekini, med bara lakan över, som så småningom skulle av. Vi halv rakade deras ben, och gjorde susen ifrån oss som Cowboys, vi tjejer. målade dit mustach, fixade rejäla paket där nere och vi hade skor i strlk 45, till det sjöng vi - I'VE BEEN LOOKING FOR FREEDOM - David Hasselhoff. Våra killar dansade och sjöng så hela diskoteket vrålade! Det kallar jag LAGANDA OCH SAMARBETE. DJ:n och jag var irriterade på varandra, så han hackade på tjejen i cowboy hatten. Jag ville inte dansa, och han förstod inte att jag inte tyckte om hans musik. Han förstod inte att han skulle byta låtar då ingen var uppe på dansgolvet, jag visade med händerna att han skulle byta, men ist sa han i micken att jag dissade hans musik smak. YEYE, det var nog allt den kvällen, jag stack hem för att spendera några sista timmar på hotellet, där allt det magiska hände, vet ni :P Men nu så , så började vi närma oss slutet på resan. Så dom flesta handlade med sig sprit hem. Inkl nykteristen, dvs Jag =)

Lätt att det var en av dom bästa resorna jag gjort i hela mitt liv, och ni alla vet att jag är en som alltid är på resflykt :) Men den här älskar jag - dessutom så gjorde jag en lång historia kort. NI fick inte smaskiga detaljer om vem som hamnade hos vem i rummen :P En förlovning bröt ut till och med, den 3/5 - tills döden skiljer oss åt, och så är det minsann. Det var fullt med bråk och kärlek hela tiden. Det vet jag och William t.ex! Tack för allt avgångskurs 08 :) Speciellt tack till alla som stod beredda med astma medicin :) (L)



- MAKE YOURSELF HAPPY.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0